مشخص شدن میزان حقوق معلمان در رتبه بندی ها

به گزارش پایگاه خبری غرب ایران؛ حمیدرضا حاجی بابایی گفت: در جلسه با وزیر آموزش و پرورش موضوع نظام رتبه بندی معلمان مورد بحث و بررسی قرار گرفت و تاکید شد که نظام رتبه بندی ویژه معلمان است و باید از قانون مدیریت خدمات کشوری کاملا مجزا مطرح و به صورت یک نظام مورد تاکید قرار گیرد.
رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس شورای اسلامی با اشاره بر این که در این نظام همسان آنچه در دانشگاه‌ها اجرا می‌شود، مورد تاکید قرار گیرد، افزود: مبنای لایحه رتبه بندی براساس مربی معلم، استاد یار معلم، دانشیار معلم و استاد معلم خواهد بود، که مبنای حقوق ومزایا در این رویکرد حداقل ۸۰ درصد، اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها که هم رتبه و هم سابقه هستند، خواهد بود.
نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی، مهندسی نیروی انسانی را مهم‌ترین رکن نظام رتبه بندی برشمرد و گفت: مبنای اجرای نظام رتبه بندی، طرح مصوب سال ۱۳۹۲ وزارت آموزش وپرورش خواهد بود.وی تاکید کرد: دولت مکلف است، آیین نامه اجرایی نظام رتبه بندی را تدوین نماید و در کوتاهترین فاصله زمانی اجرایی نماید.
وی خاطر نشان کرد: نظام رتبه بندی معلمان یکی از مهم‌ترین اولویت‌های مجلس است، که موضوع ارتقای شان و جایگاه معلمان را به صورت ویژه در اسناد فرادستی از جمله، سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری، نقشه مهندسی علمی کشور، سند تحول بنیادین، برنامه ششم توسعه مورد تاکید قرار گرفته است، اجرایی می‌کند.
پیش از این هم معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش وپرورش در مازندران از آمادگی دولت و وزارت آموزش و پرورش برای اجرای رتبه بندی معلمان تا پایان امسال خبر داد.
 انتهای خبر / ب

درباره‌ی خبرنگار4

همچنین ببینید

دیدار کارگران با رهبر انقلاب

غرب ایران - رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار هزاران نفر از کارگران، با بیان نقش کلیدی جامعه کارگری در جهش تولید و بهبود وضع اقتصادی کشور، به تبیین وظایف مسئولان برای حل مشکلات قشرِ قانع و نجیب کارگر پرداختند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *