میزبانی برگزاری کنگره‌ شهید محراب

به گزارش پایگاه خبری غرب ایران؛ با هدف تجلیل و قدردانی از شخصیت‌های نخبه و اثرگذار در تاریخ معاصر استان همدان و انقلاب اسلامی کنگره‌ استانی شهید محراب آیت الله مدنی، ۲۰ شهریور امسال برگزار خواهد شد.

رئیس شورای کنگره شهید مدنی و استاندار همدان گفت: یکی از عواملی که استان همدان را به عنوان یک استان فرهنگی معرفی می‌کند، قدردانی از نخبگان و افراد موثر در استان  همدان است که در سابقه و کارنامه‌ این استان نقش ایفا کرده اند.

سید سعید شاهرخی افزود: به دلیل قرار داشتن در شرایط خاصی که کرونا ایجادکرده است، امسال نمی‌توانیم کنگره را به صورت ملی و همزمان با ۴ استان دیگر مرتبط با شهدای محراب برگزار کنیم .
حجازی دبیر کنگره شهید محراب آیت الله مدنی نیز هدف از برگزاری چنین کنگره‌هایی دراستان را تبیین فرهنگ و ارزش‌های انقلاب اسلامی و معرفی شخصیت‌های موثر دانست و گفت: در حاشیه این کنگره کمیته‌ آثار ماندگار، خدمات زیربنایی و عمومی، جمع آوری آثار و تبیین زندگینامه‌ شهید برگزار خواهد شد.
 
سید اَسَدُالله مَدَنی (۱۲۹۳ -۱۳۶۰ش)  از مبارزین سیاسی پیش از انقلاب اسلامی بود که چند بار توسط رژیم پهلوی به شهر‌های مختلف تبعید شد. بعد از انقلاب نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان قانون اساسی بود. وی نماینده امام خمینی در همدان و امام جمعه آن شهر بود و بعد‌ها همین مسئولیت را در تبریز بر عهده گرفت. آیت الله مدنی در جریان برگزاری نماز جمعه توسط منافقین ترور شد. وی از شهدای محراب است و در حرم مطهر حضرت معصومه (س) به خاک سپرده شده است.
 انتهای خبر/ ب

درباره‌ی خبرنگار4

همچنین ببینید

۱۶۴ هزار‌ نفر متقاضی دریافت مسکن “قانون جوانی جمعیت”تایید شدند

غرب ایران - دبیر جوانی جمعیت در وزارت راه و شهر‌سازی گفت: با ابلاغ قانون جوانی جمعیت برای دریافت مسکن از اواخر مهرماه سال ۱۴۰۰ و اجرای پیش‌نیاز‌های آن تاکنون، ۱۶۴ هزار‌ نفر مشمول قانون ماده ۴ تایید نهایی شدند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *