‌‌شیوع کرونا در استان همدان نگران‌کننده شد / دستور استاندار برای تشدید محدویت‌ها

به گزارش غرب ایران، سیدسعید شاهرخی در جلسه فوق العاده ستاد استانی کرونا با بیان اینکه استان همدان در شرایط هشدار، خطرناک و قرمز کرونایی  است اظهار داشت: کسانی ‌که پروتکل‌‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند به مراجع قضایی معرفی می‌شوند.

وی درباره وضعیت بازار همدان با اشاره به اینکه امور مالیاتی از کسبه  در مدت زمان تعطیلی، مالیات بر درآمد  نباید بگیرد گفت: اگر مصوبات ستاد ملی به‌طور جدی انجام و اجرا شوند، مقررات سخت‌گیرانه‌تری که برای دولت، بازاریان و کسبه و مردم، هزینه بردار است، اجرا نخواهد شد‌.

استاندار همدان با بیان اینکه پشتیبانی دستگاه‌های اجرایی زیربط در حمایت، همراهی و همکاری به منظور پیشگیری و کنترل بیماری کرونا از دانشگاه علوم پزشکی استان و کادر درمان قابل تقدیر و تشکر است مطرح کرد:  باوجود عملکرد ستاد استانی و همراهی مردم استان همدان، شرایط استان در وضعیت قرمز و خطرناکی قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه در پیک چهارم استان همدان جز ۷ استانی است که شدت گسترش و شیوع کرونا در آن‌ها بیشتر از سایر استان‌های کشور است اظهار داشت: مشکل اساسی در استان، عادی‌انگاری مقابله و پیشگیری در گسترش کرونا است.

شاهرخی عدم رعایت قرنطینه را از عوامل مهمِ افزایش شیوع کرونا در استان دانست و افزود: دانشگاه علوم پزشکی استان باید به این مسئله توجه جدی کند.

وی با بیان اینکه روند شیوع کرونا در استان نگران‌کننده است و همه باید برای کنترل این وضعیت کمک کنند عنوان کرد: مقررات مربوط به رعایت پروتکل‌های بهداشتی در شهرستان‌های با وضعیت قرمز، باید به شدت و با جدیت انجام و اجرا شوند.

استاندار همدان با اعلام اینکه باید تمام ورودی‌ و خروجی‌های شهرستان‌های استان کنترل شود ادامه داد: برای کنترل وضعیت موجود باید با مردم برخورد اقناعی انجام شود.

وی با اشاره به اینکه فرمانداران باید تیم‌های نظارتی تشکیل دهند و از برگزاری هرگونه مراسم عروسی، عزا و تجمعات در شهر و روستا جلوگیری کنند گفت: فرمانداران  از ظرفیت دهیاران و بخشداران در کنترل و مقابله با کرونا استفاده کنند.

شاهرخی با اعلام اینکه پارک‌ها و فضاهای سبز که محل اجتماعات است باید مسدود شوند افزود: رعایت پروتکل‌های بهداشتی در ناوگان‌های خودرویی استان  نیز الزامی است.

انتهای پیام/م م

درباره‌ی خبرنگار1

همچنین ببینید

ارائه بیش از ۸۵ هزار خدمات دندانپزشکی در مراکز بهداشتی همدان

غرب ایران - معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: ۸۵ هزار و ۴۷۷ خدمت دندانپزشکی دو سال گذشته در مراکز بهداشتی استان همدان انجام شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *