تشکیل سپاه اقدام راهبردی ناشی از نگاه کلان امام (ره) است

به گزارش غرب ایران ، سردار مظاهر مجیدی  در نشست خبری با اهالی اهالی رسانه به مناسبت سالروز تأسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، اظهار کرد: تشکیل سپاه یک اقدام راهبردی ناشی از نگاه کلان و راهبردی است که امام خمینی (ره) داشتند.

وی با بیان اینکه در سال‌های گذشته و با مشکلات و مسائل پیش آمده، ضرورت یک نیروی مردمی و انقلابی را بیشتر احساس می‌کنیم، ادامه داد: این هنر امام راحل بود که توانستند سپاه را در کنار ارتش ایجاد کنند، این دو نیروی انقلابی همراه شوند و هر دو به وظیفه خود عمل کند.

فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) همدان ادامه داد: برای بسیاری سوال است که چگونه می‌شود که دو نیروی نظامی که نوع فعالیتشان هم فرق می‌کند در کنار هم با هماهنگی کار کنند.

وی با اشاره به اقدامات و پیروزی‌های سپاه در سالیان گذشته، ادامه داد: از این پیروزی‌ها به این نتیجه می‌رسیم که این الهامی بوده است که امام راحل شبکه بزرگ و مردمی سپاه و بسیج را راه اندازی کردند و در ۴۲ سال گذشته از این نهال استفاده می‌کنیم.

مجیدی ادامه داد: از ابتدای انقلاب و در مقاطع مختلف نیاز به این نیرو و ضرورت حضور آن برای حفظ و حراست انقلاب اسلامی بیشتر احساس شده است.

وی با بیان اینکه در مقطع فعلی با اهمیت‌ترین مسئله انتخابات ریاست جمهوری است، اضافه کرد: یکی از شبهاتی که برخی ایجاد می‌کنند این است که ریاست جمهوری اختیارات کافی ندارد، در حالی که همان‌طور که مقام معظم رهبری فرمودند، ریاست جمهوری اختیارات فراوانی در حوزه‌های مختلف دارد.

فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) همدان افزود: با این شبهه به‌دنبال بی‌اهمیت کردن مردم و کاهش مشارکت‌های عمومی هستند.

وی با بیان اینکه تمام وزرا، مدیران و استانداران در اختیار دولت هستند، افزود: اهمیت ریاست جمهوری باید عنوان شود تا مردم بدانند که اهمیت این سمت و مسئولیت در چه مسائلی است.

فرمانده سپاه استان همدان با تاکید بر اینکه باید دید جایگاه قوه مجریه کجا است و چقدر می‌تواند در کشور مؤثر باشد، گفت: اگر یک تفکر انقلابی و جهادی در کشور باشد، بسیاری از مشکلات مردم حل شدنی است.

وی اضافه کرد: افرادی که می‌خواهند نامزد شوند، باید حساسیت کار را بدانند، باید ثابت شود در حوزه‌های سیاست خارجی، فقرزدایی، مقابله با فساد سیاسی و اجتماعی عملکردشان چطور است.

مجیدی با اشاره به اینکه برخی به‌دنبال ایجاد فضای یاس و ناامیدی هستند، اضافه کرد: مردم ولایت‌مدار استان همدان دارای سابقه دیرینه در انقلابی‌گری هستند و اگر عملکرد نظام را خارج از حب و بغض‌های جناحی به مردم تبیین کنیم، مردم با اقدامات مهم نظام آشنا خواهند شد.

 

انتهای پیام/م م

درباره‌ی خبرنگار1

همچنین ببینید

دیدار کارگران با رهبر انقلاب

غرب ایران - رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار هزاران نفر از کارگران، با بیان نقش کلیدی جامعه کارگری در جهش تولید و بهبود وضع اقتصادی کشور، به تبیین وظایف مسئولان برای حل مشکلات قشرِ قانع و نجیب کارگر پرداختند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *