تحقق شعار سال نیازمند ماموریت‌گرا شدن دانشگاه است

به گزارش غرب ایران ،همانطور که امسال رهبر انقلاب شعار تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی ها را مطرح کرده‌اند؛ لزوم نقش آفرینی دانشگاه‌ها و جریان علمی کشور در راستای تحقق این شعار بیش از پیش آشکار می‌شود.

رئیس دانشگاه بوعلی سینا در همین زمینه گفت: ما اعتقاد داریم که دانشگاه باید به بخشی از سیستم جامعه تبدیل شود.

محمدی فر اظهار کرد: لازم است که یک احساس مسئولیت اجتماعی در همه زمینه‌ها مانند علوم انسانی شما گرفته و تبدیل به یک گفتمان شود.

وی افزود: این شعاری که مقام معظم رهبری بیان کردند کاملاً درست و دقیق است و برای اینکه دانشگاه‌ها بتوانند بهتر نقش آفرینی کنند مستلزم این است که به مثابه یک سیستم در چرخه به آن بنگریم و در عرصه مدیریت از آن استفاده کنیم.

رئیس دانشگاه بوعلی سینا افزود:مقام معظم رهبری بحث مأموریت گرا کردن دانشگاه‌ها را مطرح کردند، وقتی که دانشگاه‌ها مأموریت گرا باشند و نیز شاهد حکمرانی دانشگاهی باشیم، با مسئولیت اجتماعی که دارند در بیشتر طرح‌ها از راهکارهای پژوهشی و علمی دانشجویان استفاده می‌شود.

وی افزود: مدیر، بازوی اجرایی کار است اما نمی‌تواند به عنوان مغز اجرایی کار نقش ایفا کند و این چیزی است که باید از ظرفیت دانشجویان از آنان استفاده شود.

محمدی فر خاطرنشان کرد: ما نیازمند این هستیم که دانشگاه تبدیل به یک سیستم منسجم شود و بتواند با بخش‌های مختلف جامعه ارتباط برقرار کند و اگر بخواهد به صورت جزیره‌ای نقش ایفا کند عملاً کارکرد مفیدی نخواهد داشت.

 

انتهای پیام/م م

درباره‌ی خبرنگار1

همچنین ببینید

افزایش ۶۰ درصدی تولید نفت در دولت سیزدهم

غرب ایران - وزیر نفت با اعلام اینکه در دولت سیزدهم نه تنها معطل قدرت‌های بزرگ نشدیم، بلکه بر توان داخلی تکیه کردیم، گفت: در این دولت ۶۰ درصد به تولید نفت، ۵۴ میلیون متر مکعب به تولید گاز، بیش از ۲۲۰هزار بشکه به ظرفیت پالایشی و۱۰ میلیون تن به تولید محصولات پتروشیمی افزوده شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *