طرح زمستانه تخفیف ۲۵ درصدی فروش کتاب در استان همدان

غرب ایران -مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان از آغاز ثبت نام طرح زمستانه کتاب با تخفیف ۲۵ درصدی در استان خبر داد.

احمدرضا احسانی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان گفت: ثبت نام در این طرح آغاز شده و کتابفروشی‌های استان می‌توانند تا پنجم اسفند با مراجعه به سامانه اینترنتی tarh.ketab.ir در طرح زمستانه کتاب ۱۳۹۹ نام نویسی کنند.

او با اشاره به مزایای این طرح گفت: کتابفروشی‌هایی که در طرح «زمستانه کتاب» مشارکت داشته باشند با یارانه ۲۵ درصدی کتاب‌های عمومی، کودک و نوجوان و دانشگاهی را به مخاطبان ارائه می‌دهند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان از افزایش سقف خرید برای هر خریدار در این طرح خبر داد و افزود: سقف خرید برای هر خریدار در طرح زمستانه کتاب۹۹، همچون طرح پاییزه ۲۰۰هزار تومان است و خریداران می‌توانند از یارانه خرید کتاب بهره‌مند شوند.

احسانی بیان کرد: ۱۸ کتاب‌فروشی استان در طرح پاییزه کتاب مشارکت داشتند که این افراد نیاز به ثبت نام مجدد ندارند و تنها با مراجعه به پنل کاربری خود شرایط شرکت در طرح را تایید و اطلاعات خود را کنترل و ویرایش کنند.

او یادآور شد: بیماری کرونا باعث آسیب به کتابفروشان و ناشران شده است که امیدواریم اجرای طرح‌های فصلی به رونق کتابفروشی‌ها و ترغیب مردم به تهیه کتاب‌هایی با صرف هزینه کمتر کمک کند.

وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از سال ۱۳۹۴، برای هدفمندکردن یارانه نشر طرح‌های فصلی فروش کتاب را آغاز کرد؛ در این طرح‌ها کتابفروشی‌ها می‌توانند روی فروش کتاب به خریداران تخفیف بدهند و مبلغ تخفیف داده شده را از وزارت خانه دریافت کنند.

انتهای پیام/ف

درباره‌ی خبرنگار3

همچنین ببینید

پرداخت ۶ هزار میلیارد به گندم‌کاران همدانی

غرب ایران - مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان همدان گفت: سال گذشته در استان همدان ۶ هزار میلیارد تومان پول خرید گندم به گندم‌کاران و کشاورزان پرداخت شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *