احیای جنگل‌های زاگرسی در استان همدان

به گزارش غرب ایران، اسفندیار خزایی مدیرکل منابع طبیعی استان همدان با بیان اینکه بازمانده‌هایی از جنگل‌های زاگرسی در استان وجود دارد که به دنبال احیا و گسترش آن هستیم گفت: ارتقای تاج پوشش جنگل‌های همدان مهم‌ترین هدف سازمان منابع طبیعی از اجرای طرح‌های جنگل‌کاری در استان است.

او افزود: استان همدان به دلیل میزان ارتفاع  از سطح دریا، کم جنگل بوده و بیش از جنگل باید نعمت مراتع برخوردار باشد.

خزایی بابیان اینکه بازمانده‌هایی از جنگل‌های زاگرسی در استان وجود دارد که به دنبال احیا و گسترش آن هستیم، ادامه داد: در دو ناحیه از استان همدان شامل جنوب استان در مناطقی مانند نهاوند، تویسرکان، اسدآباد و ملایر و در شمال استان منطقه فامنین نوار‌های باریکی از جنگل‌های زاگرسی دیده می‌شود به همین منظور نیز طرح‌های در حوزه جنگل‌کاری تهیه‌شده و در حال انجام است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان عنوان کرد: معدود جنگل‌های جنوب استان بازمانده جنگل‌های زاگرسی و جنگل‌های شمال استان نیز بازمانده از جنگل‌های ایرانی و تورانی هستند به همین دلیل نیز سال گذشته در جنوب استان به‌ویژه منطقه نهاوند طرح بوم‌سازگان را اجرا کردیم.

او اظهار داشت: امسال نیز طرح توسعه و غنی‌سازی جنگل‌ها را در استان اجرایی کرده‌ایم که وسعت اجرای آن بیش از ۵۰۰ هکتار از طرح جنگل‌کاری هزار هکتاری همدان را شامل می‌شود.

خزایی ارتقای تاج پوشش جنگل‌های استان را مهم‌ترین هدف این سازمان از اجرای طرح‌های جنگل‌کاری، توسعه و غنی‌سازی جنگل‌ها دانست و بیان کرد: در تلاشیم با احیای مناطق جنگلی استان و متراکم سازی آن‌ها بتوانیم از ظرفیت‌های موجود در جنگل‌ها بهره‌مند شویم.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری همدان افزود: در بخش جنگل‌کاری گونه‌های بومی و سازگار با طبیعت کاشته می‌شوند، گونه‌هایی تنها برای استقرار نیاز به آبیاری داشته و پس‌ازآن می‌توانند در شرایط مناسب و مراقب با استفاده از بارش‌های فصلی رشد کنند.

انتهای پیام/م م

درباره‌ی خبرنگار1

همچنین ببینید

۶۰ درصد شعب رأی گیری دور دوم انتخابات مجلس تمام الکترونیک هستند

رئیس ستاد انتخابات کشور گفت: ۱۱ هزار ۵۰۰ شعبه اخذ رأی در مرحله دوم انتخابات پیش بینی شده است که ۶۰ درصد آن تمام الکترونیک است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *