توسعه هفت واحد صنعتی استان همدان

غرب ایران -رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان از اجرای طرح توسعه در هفت واحد صنعتی استان خبر داد و گفت: این طرحها با سرمایه گذاری بیش از ۱۲۵۰ میلیارد تومان به ثمر نشسته و تا پایان سال به صورت رسمی به بهره برداری می‌رسد.

حمیدرضا متین اظهار داشت: در شرکت «ارابه نسیم» یک واحد ذوب با هدف  اضافه شده که اکنون در مرحله نصب ماشین آلات است.

او گفت: بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری برای اجرای طرح توسعه اینواحد صنعتی سرمایه گذاری شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان به اجرای طرح توسعه شرکت های «بافتینه» و «بافتسان» اشاره کرد و افزود: این صنایع تا ۲۲ بهمن به صورت رسمی به بهره برداری می‌رسد.

وی تاکید کرد: این صنایع پارچه «ملت بلون» تولید می کنند که در تولید ماسک مصرف می شود و از محصولات استراتژیک کشور است.

متین گفت: همچنین طرح توسعه بافتسان آغاز و ماشین آلات موردنیاز نصب شده و پروانه بهره برداری برای این بخش نیز صادر شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان خاطرنشان کرد: در واحد بافتینه هم خارجی ها استقرار یافته و ظرف ۱۰ روز آینده ماشین‌آلات مربوطه نصب می‌شود.

به گفته او، برای اجرای طرح توسعه ۲ شرکت بافتینه و بافتسان حدود ۴۵۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری شده و هر دو طرح توسعه ای همزمان با ایام الله دهه فجر به بهره برداری می‌رسد.

 

متین همچنین به طرح توسعه «فروسیلیس آذرخش» اشاره کرد و افزود: این طرح نیز با ۲۵۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری در مراحل نهایی نصب ماشین‌آلات است.

وی ادامه داد: طرح «آذرین‌آسا» نیز با قوت در حال اجرا و تکمیل است و بی‌تردید تا پایان سال جاری راه‌اندازی می‌شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان گفت: واحد تولیدکننده «خمیرالکترود»  نیز برای نخستین بار در کشور احداث شده، اگرچه سرمایه گذاری بالایی ندارد اما شرکت دانش بنیان است و محصولی تولید می کند که وارداتی است.

او تصریح کرد: این واحد در شهرک صنعتی ویان احداث شده و در مرحله تولید آزمایشی است.

متین همچنین از تولید چهار قلم دارو و یک ماده اولیه در شرکت داروسازی «فاران شیمی» استان همدان خبر داد و افزود: این طرح توسعه ای هم با ۵۰ میلیارد تومان سرمایه تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد.

استان همدان دارای یک هزار و ۶۰ واحد صنعتی فعال است.

انتهای پیام/ف

درباره‌ی خبرنگار3

همچنین ببینید

افزایش ۶۰ درصدی تولید نفت در دولت سیزدهم

غرب ایران - وزیر نفت با اعلام اینکه در دولت سیزدهم نه تنها معطل قدرت‌های بزرگ نشدیم، بلکه بر توان داخلی تکیه کردیم، گفت: در این دولت ۶۰ درصد به تولید نفت، ۵۴ میلیون متر مکعب به تولید گاز، بیش از ۲۲۰هزار بشکه به ظرفیت پالایشی و۱۰ میلیون تن به تولید محصولات پتروشیمی افزوده شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *