اجرای طرح شهید حاج قاسم سلیمانی با هدف کنترل کرونا در همدان

به گزارش غرب ایران، سید سعید شاهرخی استاندار همدان گفت: طرح «شهید قاسم سلیمانی» با هدف مبارزه موثر با همه گیری کرونا به صورت محله محور و با مشارکت سپاه، دانشگاه علوم پزشکی و نیروهای مردمی بسیج در سطح استان اجرا می شود.

سید سعید شاهرخی در جلسه ستاد استانی مدیریت کرونا که با محوریت بررسی اجرای طرح شهید قاسم سلیمانی برگزار شد، بیان کرد: در همین ارتباط طرح جامع مدیریت هوشمند کرونا به مدت ۲ هفته با تمام توان و استفاده از تمامی ظرفیت های موجود در استان اجرا می‌شود که همکاری همه مجموعه ها به ویژه مردم می‌تواند به اجرای خوب این طرح کمک کند.

استاندار همدان اظهار داشت: دو روز گذشته از آغاز اجرای طرح محدودیت‌ها در استان همدان موفقیت آمیز و با همکاری خوب مردم همراه بوده است.

شاهرخی تاکید کرد: ادارات و نهادها مکلف هستند قانون بکارگیری از توان یک سوم کارکنان در شهرهای قرمز کرونایی را رعایت کنند.

وی با قدردانی از تلاش مدیران استانی و شهرستانی در اجرای محدودیت‌های جدید گفت: برگزاری مراسم عزا و عروسی و حتی جلسات اداری غیرضروری ممنوع است همچنین محدودیت های ترافیکی باید به صورت جدی اجرا شود.

وی همچنین با تبریک هفته بسیج اظهار داشت: بسیج یادگار ارزشمند و ماندگار انقلاب اسلامی و امام راحل بوده و در سال‌های اخیر از سازندگی تا دفاع از مرزها، نقش آفرین بوده است.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر همدان نیز در این جلسه گفت: اجرای طرح شهید قاسم سلیمانی در هفته بسیج یک فرصت ارزشمند برای کنترل همه گیری ویروس کرونا است.

حجت الاسلام و المسلمین «حبیب الله شعبانی موثقی»، خواستار همکاری روحانیان و طلاب جهادی برای همراهی و همکاری با کادر درمان و تبلیغ ضرورت و اهمیت رعایت محدودیت‌ها در زمینه مقابله با بیماری کرونا شد.

وی بیان کرد: به طور حتم طلاب و روحانیان جهادی آمادگی دارند علاوه بر کمک به کادر بهداشت و درمان در اجرای طرح شهید سلیمانی به عنوان یک طرح محله محور نیز کمک کنند.

امام جمعه همدان اظهار داشت: مساجد ظرفیت بسیار خوب و ارزشمندی برای کمک های مومنانه هستند و در صورت بازگشایی کمک بزرگی به اجرای این طرح می کنند.

فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان نیز گفت: این طرح بر اساس تفاهم نامه سپاه پاسداران و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با هدف کنترل بیماری کرونا و استفاده از ظرفیت نیروهای مردمی بسیج تدوین شده است.

سردار مظاهر مجیدی افزود: در استان همدان این طرح با همکاری استانداری و دانشگاه علوم پزشکی و بر اساس تفاهم نامه استانی به زودی اجرایی می شود.

وی ادامه داد: در اجرای این طرح بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی، رهگیری هوشمند و قرنطینه بیماری تاکید شده است و نیاز است بیشتر خدمات در منزل صورت گیرد.

سردار مجیدی اضافه کرد: همه گروه‌ها و مجموعه ها با همکاری ستاد کرونا برای مهار این بیماری باید تلاش کنند تا آمار ابتلا و فوتی ها در جامعه کاهش یابد.

درباره‌ی خبرنگار1

همچنین ببینید

یک کشف دیواره تاریخی در همدان حین عملیات پیاده‌راهسازی

غرب ایران - مدیرکل میراث فرهنگی همدان گفت: دیواره تاریخی کشف شده در میدان باباطاهر در صورت تایید کارشناسان باستان‌شناسی همدان به جاذبه گردشگری جدید همدان تبدیل می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *