فعالیت کسبه پس از ساعت ۱۸ ممنوع می شود

به گزارش پایگاه خبری غرب ایران، سید سعید شاهرخی,استاندار همدان در ستاد استانی مدیریت کرونا اظهار کرد: این محدودیت شامل صنوف فعال در همه مراکز شهرستان‌ها استان  همدان می‌شود و این مصوبه علاوه بر محدودیت های ایجاد شده برای هفت شهرستان بحرانی استان است.

در ستاد مدیریت کرونای استان همدان مقرر شد :  کلاس‌های مراکز آموزش عالی، آموزش و پرورش به مدت یک هفته بصورت غیر حضوری برگزار خواهند شد.
همچنین محدودیت و تعطیلی فعالیت مشاغل درجه ۳ و ۴ شهرستان‌های همدان، فامنین و ملایر به مدت یک هفته تمدید شد.

در شهرستان‌های اسداباد، کبود راهنگ، تویسرکان، بهار، نهاوند، رزن و درگزین مشاغل گروه‌های ۲، ۳ و ۴ به مدت یک هفته دیگر تعطیل خواهند ماند.

مشاغل گروه دوم شامل پاساژ‌ها و مراکز خرید و مال‌های فروش غیر مواد غذایی، تمرین و انجام مسابقه‌های ورزشی، مراکز متبرکه و زیارتگاه‌ها، مساجد و مصلی‌ها، قنادی یا شیرینی فروشی، آب میوه و بستنی فروشی، مراکز تهیه و طبخ غذا با پذیرش مشتری، آرایشگاه مردانه، بازار فروش خودرو، مراکز شماره گذاری اتومبیل، فرش و موکت فروشی، اسباب بازی فروشی، فروش لوازم خانگی، خدمات چاپ دیجیتال، تزیینات داخلی ساختمان، کادویی فروشی، عمده فروشی و خرده فروشی پوشاک، پارچه فروشی، آتلیه و عکاسی، مشاور املاک، پرده سرا، فروش مبلمان، فروش کیف و کفش، فروش لوازم التحریر، خیاطی، خرازی، فروشگاه لوازم آرایشی و بهداشتی، شیرینی پزی، خشکبار و آجیل فروشی می‌شوند.

مشاغل گروه سوم شامل دانشگاه‌ها، مدارس، حوزه‌های علمیه، آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای و زبان‌سرا‌ها و سایر آموزشگاه‌ها و کتابخانه‌ها، مهد‌های کودک، استخر‌های سرپوشیده، سینما و تئاتر و مراکز مشابه، موزه و باغ موزه، تالار‌های پذیرایی، آرایشگاه‌های زنانه و سالن‌های زیبایی می‌شوند.

مشاغل گروه چهارم هم شامل شامل برگزاری مراسم اجتماعی، فرهنگی، مذهبی و همایش‌ها، باشگاه‌های ورزشی برای ورزش‌های پر برخورد از جمله کشتی و کاراته و جودو، مدارس شبانه روزی، کافه، قهوه خانه و چای خانه با عرضه مواد دخانی، باغ وحش و شهربازی‌ها و مراکز تفریحی آبی هستند.

استاندار همدان  ادامه داد: مصوبه جدید ستاد کرونا در زمینه محدودیت زمانی ایجاد شده برای فعالیت صنوف باید از طریق اطلاعیه به آنها ابلاغ شود همچنین اتحادیه ها نیز نسبت به درجریان قرار دادن صنوف اقدام کنند.

استاندار همدان تاکید کرد: این مصوبه شامل حال تامین کنندگان اقلام غذایی و درمانی و مراکز امداد و نجات نمی شود هر چند این اماکن نیز در صورت رعایت نکردن اصول بهداشتی با دستور مقام قضایی پلمب می‌شوند.

شاهرخی گفت: تجمع، گردهمایی و برگزاری مراسم جشن و عروسی ممنوع است و با برگزار کنندگان این قبیل مراسم  و متخلفان بهداشتی که زمینه گردهمایی و تجمع را فراهم می آورند برخورد قانونی صورت می‌گیرد.

او افزود: موج جدید گسترش ویروس کرونا به مراتب خطرناک تر از موج های قبلی است به گونه ای که شاهد افزایش میزان بستری بیماران و مرگ و میر آنها هستیم بنابراین نیاز به تمهیدات بیشتری برای کاهش آمار مبتلایان است.

استاندار همدان از مردم خواست بیش از گذشته شیوه نامه های بهداشتی ابلاغی از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی را رعایت کنند به ویژه دورهمی های خانوادگی را به حداقل رسانده و آن را قطع کنند.

شاهرخی تاکید کرد: باید از هر اقدامی که منجر به تهدید سلامت عمومی می‌شود جلوگیری کرد و مسببان تخلف بهداشتی نیز به فوریت از سوی دانشگاه علوم پزشکی به دادستانی معرفی شوند.

او اضافه کرد: برخورد به موقع با عوامل برگزاری تجمع و متخلفان بهداشتی از بروز تداوم این قبیل تخلف ها جلوگیری  می کند و رسانه ای کردن این اقدام ها بازتاب روانی بیشماری را به همراه دارد.

استاندار همدان یکی از راهکارهای کاهش آمار بستری در بیمارستان ها را ، برخورد جدی با برگزارکنندگان مجالس عزا و عروسی دانست و گفت: اقدام دادستان نهاوند مبنی بر به کارگیری متخلفان بهداشتی در حوزه و مراکز درمانی کار شایسته ای برای هدایت این افراد به سمت رعایت اصول بهداشتی است.

شاهرخی از مدیران دستگاه های اجرایی خواست نسبت به فراهم کردن زمینه دور کاری بانوان دارای فرزند زیر ۶ سال، بانوان باردار و کارمندان دارای بیماری زمینه ای تدابیر لازم را انجام دهند.

او بیان کرد:فرمانداران در ستادهای شهرستانی مقابله با کرونا می‌توانند برای برخی از اماکن در مرکز استان و شهرستان ها نظیر بلوار ارم، گنجنامه که  مرکز تجمع هستند محدودیت های ترافیکی برای ورود به این مراکز پیش بینی کنند.

استاندار همدان اضافه کرد: با تاکید مستمر مبنی بر پرهیز از دورهمی اما شاهد حضور جوانان و برخی خانواده ها در بلوار ارم و روشن کردن آتش و حلقه زدن به دور آن بدون استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی هستیم که باید برای پیشگیری از این تجمع ها نیز تدبیری اندیشید.

شاهرخی ادامه داد: به منظور بهره گیری از توان روحانیت و ائمه جمعه برای فرهنگسازی و پیشگیری از شیوع کرونا لازم است ستادهای شهرستانی بابرگزاری جلساتی با ائمه جمعه از ایشان برای  فرهنگسازی مردم در رعایت شیوه نامه های بهداشتی و کنترل کرونا کمک بگیرند.

انتهای پیام/خ

درباره‌ی خبرنگار2

همچنین ببینید

دیدار کارگران با رهبر انقلاب

غرب ایران - رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار هزاران نفر از کارگران، با بیان نقش کلیدی جامعه کارگری در جهش تولید و بهبود وضع اقتصادی کشور، به تبیین وظایف مسئولان برای حل مشکلات قشرِ قانع و نجیب کارگر پرداختند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *