اعلام محدودیت‌های جدید کرونایی در استان همدان/ وضعیت سه شهرستان بحرانی است

به گزارش پایگاه خبری غرب ایران ، به دلیل قرار گرفتن استان همدان در گروه استان‌های دارای شرایط قرمز کرونایی، محدودیت‌های جدیدی در سه شهرستان دارای شرایط بحرانی و مرکز استان اعمال می‌شود.

بر اساس تصمیم ستاد استانی مقابله با کرونا محدودیت‌های گروه‌های شغلی ۲، ۳ و ۴ در سه شهرستان رزن، تویسرکان و نهاوند اعمال می‌شود. بر اساس این مصوبه دانشگاه‌ها، مدارس، حوزه‌های علمیه، آموزشگاه‌های فنی‌ و حرفه‌ای و زبانسراها و سایر آموزشگاه‌ها، کتابخانه‌ها‌، مهدهای کودک، استخرهای سرپوشیده، سینما، تئاتر و مراکز مشابه، موزه و باغ موزه‌ها، تالارهای پذیرایی، آرایشگاه‌های زنانه و سالن‌های زیبایی‌، مساجد و مصلی‌ها، برگزاری آزمون‌های حضوری، برگزاری مراسم اجتماعی، فرهنگی، مذهبی و همایش‌ها، باشگاه‌های ورزشی‌های پر برخورد از جمله کشتی، کاراته، جودو، مدارس شبانه روزی، کافه، قهوه خانه و چاخانه‌ها با عرضه مواد دخانی، باغ وحش و شهربازی‌ها، مراکز تفریحی آبی، باشگاه ورزشی سالنی تعطیل بوده و اجازه فعالیت ندارند.

همچنین در جلسه ستاد مقابله با کرونا مقرر شده درباره کاهش زمان فعالیت مراکز اداری دولتی و غیر دولتی و انجام دورکاری و همچنین کاهش زمان فعالیت حمل و نقل عمومی درون شهری با هماهنگی و نظر فرمانداری‌ها و مراجع ذی ربط اقدام شود.

براساس تصمیم ستاد استانی مبارزه با کرونا در مرکز استان نیز محدودیت‌های گروه‌های شغلی ۳ و ۴ اعمال می‌شود و لازم است هم استانی‌های عزیز نسبت به رعایت هر چه بیشتر این محدودیت‌ها توجه بیشتری داشته باشند.

بیشتر بخوانید
وضعیت کرونا در شهرهای غربی مازندران حادتر از سایر مناطق است

جهادگران استان البرز در قالب گروه‌های “امربه‌معروف سلامت” با کرونا مقابله می‌کنند

کرونا آموزش مدارس ۲۲ شهرستان خراسان رضوی را مجازی کرد

معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان همچنین اعلام کرده است: مردم برای عبور از شرایط خاص فعلی باید در رعایت پروتکل‌ها همکاری کنند تا از شرایط قرمز فعلی عبور کنیم.

آزاد بخت تصریح کرد: بازرسی‌ها از محدودیت‌های اعلام شده بیشتر خواهد شد و با کسانی که رعایت نکنند برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.

رشید حیدری مقدم رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان نیز اظهار داشت: بیش از ۹۰ درصد علت ابتلا به کرونا حضور در دورهمی‌ها، تجمع‌ها و مراسمات خانوادگی است.

وی با اشاره به اینکه اگر مردم رعایت نکنند عبور از این مرحله سخت است چرا که راه عبور از این شرایط، همکاری مردم و رعایت پروتکل‌هاست، عنوان کرد: تعداد ابتلای کارمندان ادارات به کرونا افزایش یافته است و باید مراقبت بیشتری صورت گیرد.

انتهای پیام/خ

درباره‌ی خبرنگار2

همچنین ببینید

۱۶۴ هزار‌ نفر متقاضی دریافت مسکن “قانون جوانی جمعیت”تایید شدند

غرب ایران - دبیر جوانی جمعیت در وزارت راه و شهر‌سازی گفت: با ابلاغ قانون جوانی جمعیت برای دریافت مسکن از اواخر مهرماه سال ۱۴۰۰ و اجرای پیش‌نیاز‌های آن تاکنون، ۱۶۴ هزار‌ نفر مشمول قانون ماده ۴ تایید نهایی شدند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *