روزانه ۴۲۹ تماس با سامانه ۱۲۵ همدان برقرار شده است

غرب ایران -سرپرست سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی همدان گفت: طی هفته ماهه سال جاری تعداد ۹۲ هزار و ۵۱۴ تماس و به طور میانگین روزانه ۴۲۹ تماس با سامانه ۱۲۵ همدان برقرار شده است.

 سید صادق پورسینا  گفت: طی ۷ ماه ابتدای امسال ۵۶ واحد تجاری در شهر همدان دچار حریق شده است.

وی گفت: از این تعداد دو هزار و ۲۱۹ مورد منجر به عملیات شده، پنج هزار و ۸۰۹ مورد برای راهنمایی و مشاوره برقرار شده، ۱۰ هزار و ۳۰۰ تماس اشتباه بوده و متأسفانه ۱۳ مورد اعلام حریق کذب و ۷۴ هزار و ۱۸۰ مورد ایجاد مزاحمت بوده است.

پورسینا با بیان اینکه از دو هزار و ۲۱۹ عملیات انجام شده یک هزار و ۳۶۹ مورد مربوط به عملیات اطفا حریق بوده است، اظهار کرد: پوشش گیاهان خودرو با ۷۱۳ مورد، اماکن مسکونی با ۱۴۹ مورد، وسایط نقلیه با ۱۲۳ مورد، باغات و فضای سبز با ۱۰۵ مورد و مراکز تجاری با ۵۶ مورد بیشترین کاربری عملیات اطفا حریق را شامل شده است.

پورسینا با اشاره به انجام ۸۴۳ عملیات امداد و نجات طی ۷ ماه گذشته گفت: بیشترین میزان این عملیات شامل ۱۷۹ مورد نجات حیوانات، ۱۷۳ مورد مهار حیوانات ،۱۵۹ مورد نجات افراد محبوس شده در آسانسور ،۱۴۲ مورد رهاسازی افراد محبوس در اماکن مختلف ،۵۶ مورد رهاسازی اندام بدن از داخل زیورآلات و اجسام و ۳۶ مورد امداد و نجات در سوانح رانندگی و سقوط خودروها بوده است.

وی با بیان اینکه موقعیت یک هزار و ۳۶۴ مورد از عملیات اطفا حریق و ۸۴۲ مورد از عملیات امداد نجات در محدوده خدماتی شهر همدان و شش عملیات خارج از آن بوده است، عنوان کرد: نحوه بروز ۷۵۰ حادثه آتش سوزی عمدی، ۵۹۶ مورد غیر عمدی و ۲۳ مورد نیازمند کارشناسی است.

سرپرست سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی همدان با اشاره به اینکه ۸۲ نفر ازجمله دو آتش نشان در حوادث آتش سوزی و امداد و نجات مصدوم و ۱۵ نفر از شهروندان نیز فوت شده‌اند عنوان کرد: آتش نشانان در ۷ ماه گذشته با سرعت عمل و از خودگذشتگی ۵۴۲ نفر را در عملیات مختلف نجات داده‌اند.

سید صادق پورسینا با اشاره به انجام ۵۹ مورد پایش سطح ایمنی اماکن مختلف اضافه کرد: طی هفت ماه نخست سال ۷۲۲ مورد پروانه و دستورالعمل ایمنی و ۲۸۲ مورد پایان کار و تائیدیه ایمنی برای ساختمان‌ها صادر شده است.

انتهای پیام/خ

درباره‌ی خبرنگار2

همچنین ببینید

۱۶۴ هزار‌ نفر متقاضی دریافت مسکن “قانون جوانی جمعیت”تایید شدند

غرب ایران - دبیر جوانی جمعیت در وزارت راه و شهر‌سازی گفت: با ابلاغ قانون جوانی جمعیت برای دریافت مسکن از اواخر مهرماه سال ۱۴۰۰ و اجرای پیش‌نیاز‌های آن تاکنون، ۱۶۴ هزار‌ نفر مشمول قانون ماده ۴ تایید نهایی شدند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *