صاحب منابع این کشور مردم هستند

به گزارش غرب ایران ؛استاندار همدان با بیان اینکه برای استاندار شدنم در همدان وامدار کسی جز انقلاب نیستم، گفت: نمایندگان مردم همدان انسانهای شاخصی هستند که مجدانه تلاش می کنند و با ما همراه هستند.وحدت یعنی اینکه منافع گروهی و شخصی را کنار بگذاریم و اصل مردم باشند. سید سعید شاهرخی  با بیان اینکه امروز چهلمین سالگرد به ثمر نشستن اهداف امام خمینی(ره) را جشن می‌گیریم، اظهارکرد: انقلابی که ارمغانش استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی بود و در این شعار محوری، همه ارزشهای انسانی را در خود داشت و دنبال کرد. وی تصریح کرد: انقلاب اسلامی در شرایطی شکل گرفت، پیروز شد و تا امروز تداوم یافت که استکبار به واسطه رژیمی وابسته، استقلال، آزادی مردم و اعتقادات دینی مردم را گرفته بود. وی با بیان اینکه با استقرار نظام جمهوری اسلامی در دنیا سبک جدیدی از اداره کشور مطرح شد، افزود: با استقرار جمهوری اسلامی مردم سالاری دینی به دنیا معرفی شد به طوریکه جمهوری اسلامی ایران حاکمیتی است که با رأی مردم بوده و اجرای قوانین با رعایت حدود الهی است و زیباترین جلوه‌ها را در این نظام شاهد هستیم. شاهرخی با اشاره به اینکه همه شئونات اسلامی در تدوین قانون اساسی به رأی مردم گذاشته شد ، ادامه داد: درحال حاضر با توجه به ظرفیتی که ناشی از تفکر امام است؛ تمام ارکان جمهوری اسلامی با رأی مستقیم و غیر مستقیم مردم کار خود را ادامه می‌دهند.

صاحب منابع این کشور مردم هستند

استاندار همدان با تأکید براینکه صاحب منابع این کشور مردم هستند، یادآور شد: مردم هستند که به صورت مستقیم و غیرمستقیم تصمیم می‌گیرند چطور از این منابع استفاده شود به طوریکه مردم نخبگان خود را با سلیقه‌های مختلف انتخاب می‌کنند که این نماد مردم سالاری دینی است.
وی با بیان اینکه از برکات نظام جمهوری اسلامی این است که تفکرات و ایده‌های مختلف برای اداره کشور توسط مردم انتخاب می‌شود، گفت: استقلال  و آزادی مردم از مهمترین دستاوردهای نظم جمهوری اسلامی است.
شاهرخی احیای ارزشها، دفاع از مظلوم، استقلال کشور و اجازه رشد و نمو استعدادهای کشور را از دیگر دستاوردهای انقلاب اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: از اولین روزهای شکل‌گیری انقلاب موانع متعددی برسرراه ایران ایجاد کرد و طرح‌های مختلفی که انقلاب به نتیجه نرسد اما همدلی آحاد مردم منجر به پیروزی انقلاب شد.
وی افزود: این دشمنی‌ها که ناشی از خوی استکباری و زیاده‌خواهی آمریکا بود، ادامه پیدا کرد و طرح‌های متخلفی اعم از کودتا، جنگ تحمیلی، لانه جاسوسی و تحریم بر سر مسیر انقلاب ایجاد کردند.

ایران رتبه ۱۸ اقتصاد دنیا

استاندار همدان بیان کرد: امروز در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب؛ ایران اسلامی سرافرازتر از دیروز راه امام و شهدا را ادامه می‌دهد و دشمنان قسم خورده از این ناراحت هستند که چرا در این ۴۰ سال بزرگترین توطئه‌هایشان به ثمر ننشسته است.
وی با تأکید براینکه از نظر زیرساخت‌ها جزو اقتصادهای برتر جهان هستیم، اظهارکرد: ایران در اقتصاد رتبه ۱۸ دنیا را به خود اختصاص داده است.
شاهرخی با اشاره به اینکه از نظرعلوم نو جز کشورهای برتر در دنیا هستیم، تأکید کرد: در گذشته پزشک از کشورهای دیگر وارد می‌کردیم اما امروز خیلی از مراکز علمی ما در تهران، شیراز، اصفهان، تبریز و همدان از کشورهای مختلف دنیا بیمار پذیرش می‌کنند و در دنیا حرف برای گفتن داریم و دشمن از این عصبانی است.
استاندار همدان تصریح کرد: ایمان قوی مردم و جوانان رشید و روحیه  ایثار و شهادت طلبی که یکی از عناصر مهم به پیروزی رسیدن انقلاب بوده، نسل به نسل منتقل شده  و دشمن امروز عصبانی شده که ۴ نسل پی‌در پی برای انقلاب اسلامی جانفشانی می‌کنند و اینکه جوانان چگونه به تکنولوژی دست پیدا کردند.

ایران جزیره امنی در خاورمیان

به اینکه سیستم دفاع موشکی ما  شانه به شانه کسانی که در گذشته یک گلوله عادی را به مانمی دادند می‌زند، بیان کرد: در اوایل انقلاب و جنگ هیچ سلاحی تولید نمی‌کردیم اما امروز موشک‌ها و توان دفاعی ایران منجر به این شده که یک جزیره امنی در خاورمیانه به نام ایران ایجاد شود.
وی تأکید کرد: نفوذ منطقه‌ای ایران در سیاست‌های اصولی انقلاب در دفاع از مظلوم و دفاع از مسلمانان حرف اول را می‌زند و دریافتند در هیچ سیاستی که ایران نقش نداشته باشد توفیقی ندارند. بنابراین امروز در اتاق‌های فکر خود به این نتیجه رسیدند که رمزی که باعث شده این کشور سرافرازانه برهمه توطئه‌ها چیره شود مورد ضربه قرار دهند.
شاهرخی گفت: می‌‍خواهند مردم را از آنچه در ۴۰ سال به وجود آمده پشیمان کند و امسال هم هوشمندانه شعار امسال افتخار به گذشته و امید به آینده انتخاب شده است.

وی با بیان اینکه دشمن تلاش دارد بذر ناامیدی در بین مردم بیفشاند، گفت: آینده نظام کاملاً روشن است امروز استکبار با حربه تحریم به دنبال ناامید کردن مردم است و امریکا با استفاده از امپراطوری رسانه ای که دارد و پمپاژ اطلاعات غلط و بزک کرده سعی در شستشوی اندیشه مردم و به خوصوص جوانان دارد و تلاش می کن بین صفوف مردم ایجاد اختلاف می کند .

وی با تأکید براینکه باید عزم خود را جزم کنیم تا این حربه های بزرگ را برملا کنیم، اظهارکرد: اولین کاری که باید کرد مربوط به دولت مردان است باید بداینم به تاسی از امام و رهنمودهای مقام معظم رهبری که مردم ولی نعمت ما هستند و فلسفه وجود حاکمیت و مسئولین برای خدمت به این مردم است و برای تحقق خاص این مردم است که با رأی خود مسیر را روشن کردند.

شاهرخی با بیان اینکه مردم ما مردم هوشمندی هستند،افزود: اشتباه فکر می‌کنند که نسل جدید با نسل انقلاب اختلاف دارند اما نسل جدید استوارتر و محکمتر از گذشته مسیر انقلاب را ادامه می دهند و جوانان انقلابی و مهندسین جوان افتخاراتی را در عرصه‌های مختلف علمی به وجود آوردند که ناشی از اعتقاد آنهاست.

دشمن مسبب برخی گلایه‌های مردم است

وی با اشاره به اینکه خیال باطلی است که تصور کنند جوانان با ارزشهای اسلامی فاصله گرفتند، یادآور شد: در دهه ۶۰ جوانان با اشتیاق به جبهه می‌رفتند و امروز هم مشتاقانه هر جا ضرورت پیدا کند حضور می‌یابند و نمونه آن شهید حججی است که نام خود را جاودانه کرد.

وی ادامه داد: بعد از وقایع دی ماه سال گذشته، حضور میلیونی مردم در خیابانها را دیدیم. مردم گلایه‌هایی دارند که برخی به حق است و باید با تلاش حل کنیم اما مسبب برخی دشمن است.

استاندار همدان اظهارکرد: در سیاست خارجی با وجود همه انتقادات و ایرادات و بحثهایی که در ۴ سال گذشته صورت گرفت امروز ما اثرات برجام را می‌بینیم که سردمدار استکبار جهانی حاضر نیست همراه جامعه جهانی باشد و به قوانین بین‌المللی تن بدهد.

شاهرخی با تأکید براینکه امروز حقانیت جمهوری اسلامی درخصوص انرژی هسته ای به اثبات رسیده است، گفت: امروز به جز آمریکا، اسرائیل و برخی شیوخ وابسته کسی مخالفتی با برجام ندارد و امروز آمریکا و اذنابش تنها هستند.

وی با بیان اینکه امروز نگاه دنیا به ایران تغییر کرده است، افزود: امروز آمریکا در تنهایی و انزوا به سر می‌برد و ظرفیت جمهوری اسلامی ایران ظرفیت بزرگی است

دعوای سیاسی که در استان حاشیه ایجاد کند قابل قبول نیست

وی با تأکید براینکه تمامی سازو کارها را قانون مشخص کرده است، عنوان کرد:  همه باید به قانون تن بدهند و امروز هیچ کاری مهمتر از توجه به معیشت و اشتغال مردم نداریم و دعوای سیاسی که در استان حاشیه ایجاد کند قابل قبول نیست.

شاهرخی با تأکید بر حفظ مشاغل موجود و احیای واحدهای تعطیل، افزود: ۱۰۴ واحد را بانکها تملک کردند که طی زمانبندی محدودی باید به کار برگردند و تعداد قابل توجهی از جوانان را به کار برگرداند.

وی با اشاره به سرمایه‌گذاری ۳۱۸۰ میلیارد تومانی در استان، تصریح کرد: ۳۱۸۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در استان صورت گرفته که کافی نیست امیدواریم بتوانیم تا سال ۱۴۰۰ به طور قابل توجهی افزایش دهیم.

راه اندازی راه آهن اقدام ناباورانه در همدان

وی با اشاره به ثمرات انقلاب در حوزه عمرانی افزود: در استان همدان به برکت انقلاب و اقدامات جهادی در این حوزه ، توانسته ایم همه محورهای مواصلاتی استان را به صورت بزرگراه درآورده و فقط بخش بسیار اندکی از محور سامن به نهاوند هنوز به صورت بزرگراه درنیامده است.

استاندار در ادامه از اقدام ناباورانه راه اندازی دو خط راه آهن در استان همدان یادکرد و گفت: خطوط راه آهن در استان همدان مسیر ها را در نوردیده و با اتصال به خطوط اصلی ریلی در کشور توانسته همدان را ازشرق به غرب و از شمال به جنوب وصل کند.

وی در خصوص انشعابات برق در استان همدان از افزایش صد درصدی انشعابات خبر داد  و گفت: در زمان انقلاب فقط ۸۶ هزار و ۳۰۰ انشعاب برق داشتیم که به برکت انقلاب و تلاشهای گسترده توانستیم به ۷۳۶ هزار و ۳۰۰ انشعاب در سال ۹۷ برسیم.

شاهرخی خاطرنشان کرد: امروز بیش از ۶۰۰ هزار شبکه آبرسانی در استان همدان درحال آبرسانی هستند که با وجود ۱۲ تصفیه خانه فعال در استان ۵۰۰ هزار از شبکه ها از تصفیه خانه ها خارج شده که همین امر موجب بالا رفتن شاخصه های سلامت و بهبود وضعیت سلامتی در استان است.

وی با بیان اقدامات انجام شده در حوزه سلامت اذعان داشت: یکی  دیگر از افتخارات دولت تدبیر و امید این است که امروز در کشور به غیر از تحریم ها در حوزه بهداشت،  هیچ بیماری در هنگام درد دغدغه ای به جز تسکین آلام نداشته و تعداد تخت های مراکز درمانی که در گذشته ۷٫۹ به ازای هر هزار نفر بود امروز به ۱۸۵ تخت برای ۱۰۰۰ نفر رسیده است.

استاندار همدان از ارتقاء تعداد کتابخانه های عمومی از ۹ کتابخانه عمومی به ۱۱۱ کتابخانه در ۴۰ سال گذشته خبر داد و گفت: میزان سواد آموزی مردم در گذشته ۳۷ درصد بوده اما اکنون نرخ سواد آموزی در استان به ۸۴٫۷ درصد رسیده و یک حرکت جهادی نیز برای ۱۵٫۳ درصد باقی بانده در راستای سوادآموزی در نظر داریم.

۷۹۷ پروژه در دهه فجر امسال در همدان افتتاح و کلنگ زنی می شود

استاندار همدان با اشاره به اختصاص ۱ میلیارد و ۴۶۱ میلیون تومان بودجه استان برای طرح های قابل اجرا، گفت: در دهه فجر ۹۷ در نظر داریم ۷۹۷ پروژه با اشتغالزایی ۳ هزار و ۷۲۶ نفر بدون دهیاری را کلنگ زنی و افتتاح کنیم.

وی همچنین افزود: از تعداد ذکر شده، ۷۰۷ پروژه با اعتباری افزون بر ۸۷۹ میلیارد تومان و اشتغالزایی برای ۲ هزار و ۷۷۰ جوان همدانی قابل اقتتاح بوده و ۹۰ پروژه با اعتباری افزون بر ۵۸۲ میلیارد تومان و اشتغالزایی ۹۵۶ نفر از جمله پروژه هایی هستند که با برنامه ریزی و عاقبت اندیشی کلنگ زنی می شود.

وی در ادامه از افتتاح ۲۵۷ طرح در دهیاری های  استان در دهه فجر خبر داد و گفت: دهیاری های استان همدان نیز طرح های خود را با اعتباری افزون بر ۲۷ میلیارد تومان در ایام الله دهه فجر افتتاح می کنند.

شاهرخی افزود: در دهه فجر با حضور مقامات ارشد کشوری و استانی اقدام به افتتاح رسمی از برخی پروژه ها که در گذشته امتحان خود را پس داده اند کرده ایم که شرکت فولا  راد، صبا نور اسد آباد، فروسیلیس پارس، آذرخش ملایر و بیمارستان ۸۲ تخت خوابه در شهرستان بهار از جمله این پروژه ها هستند.

اقدامات انجام شده توسط ارشاد قانونی بوده و همه باید به قانون تن بدهند

استاندار همدان با اشاره به برگزاری کنسرت ها در استان همدان گفت: برگزاری کنسرت در سراسر کشور امری قانونی بوده و همدان نیز از این قانون مستثنی نیست که این امر به پشتوانه اداره کل فرهنگ و ارشاد انجام شده و همه باید به قوانین فرهنگی تن بدهند.

وی در ادامه افزود: در کارگروه فرهنگی در وزارت فرهنگ و ارشاد، اصل بر اجرای سیاست های دولت بوده و در استان ها این مسئولیت به دوش اداره فرهنگ و ارشاد بوده که من نیز حامی این اداره و اقدامات قانونی و شرعی مصوب در آن هستم.

وی  ملاک  اجرای برنامه فرهنگی در استان همدان را قانون دانست و گفت: با کنترل های انجام شده در اجرای برنامه های فرهنگی استاندار نیز موظف به دفاع از همین قوانین است.

وی در پایان در خصوص راه اندازی دفتر وزارت امور خارجه در استان همدان گفت: همه اقدامات لازم در این حوزه از جمله مجوز و اقدامات قانونی انجام شده و پس از جانمایی برای آن شاهد افتتاح خواهیم بود.

انتهای پیام/ف

درباره‌ی خبرنگار3

همچنین ببینید

دیدار کارگران با رهبر انقلاب

غرب ایران - رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار هزاران نفر از کارگران، با بیان نقش کلیدی جامعه کارگری در جهش تولید و بهبود وضع اقتصادی کشور، به تبیین وظایف مسئولان برای حل مشکلات قشرِ قانع و نجیب کارگر پرداختند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *