اجرای ۱۲۰ برنامه به مناسبت هفته دفاع مقدس در استان همدان

به گزارش پایگاه خبری غرب ایران، حسین افشاری، فرماندار همدان در نشست شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس شهرستان همدان از اجرای ۱۲۰ عنوان برنامه شاخص به مناسبت چهلمین سال بزرگداشت هفته دفاع مقدس در مرکز استان خبر داد و گفت: در ذیل هر عنوان از برنامه‌های اعلام شده چندین برنامه پیش بینی شده که منجر به اجرای صد‌ها برنامه مردمی در مدارس، محلات، مساجد، صدا و سیمای مرکز همدان و فضا‌های مجازی خواهد شد.

افشاری با تاکید بر ضرورت مقابله با جریان تحریف و توجه به اهمیت و جایگاه ولایت بیان کرد: در مواجهه با انتقادات و در مقام پاسخگویی به افکار عمومی هیچگاه نباید از جایگاه ولایت فقیه و رهبری برای توجیه رفتار خود استفاده کنیم.

او با بیان اینکه ساختارسازی پیش نیاز گفتمان سازی است افزود: گفتمان ایثار و شهادت به عنوان یک الگوی برجسته از دوران دفاع مقدس پیش روی ماست و شهدا عملا به ندای، ولی فقیه و رهبری لبیک گفتند و در این راه جانفشانی کردند.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان نیز با بیان اینکه در برنامه‌های مطرح شده شاهد نوآوری بودیم که جای امیدواری دارد، اظهار کرد: دوران حکومت انقلاب اسلامی ایران فرصتی برای معرفی اسلام، تلاش در جهت پایان دوران غیبت حضرت ولیعصر (عج) و به یاری خدا زمینه سازی ظهور است.

ظفری با اشاره به لزوم مردمی بودن و رسوخ برنامه‌های بزرگداشت دفاع مقدس در آحاد مردم جامعه یادآور شد: دفاع مقدس جنبه جهاد و مردمی داشت و این ویژگی دفاع مقدس را از جنگ که کار ارتش‌های دنیاست، مجزا کرده است.

مدیر ل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان تاکید کرد: امروز در جامعه ما فاصله‌هایی ایجاد شده که بیش از هر زمان نیاز به وحدت، انسجام و باهم بودن از جنس دوران دفاع مقدس داریم.

او با بیان اینکه رسالت ما فراتر از نگاه‌های سلیقه‌ای است، افزود: مردم را نباید رها کنیم و همواره باید به پیشکسوتان دفاع مقدس بعنوان سرمایه‌های نمادین جامعه توجه کنیم.

برگزاری نمایشگاه در باغ موزه دفاع مقدس، ۴۰ بزرگداشت شهید در ۴۰ محله، قدردانی از ۴۰ مدافع سلامت با عنوان رزمندگان امروز و برنامه‌های متنوع فرهنگی، هنری، ادبی، ورزشی و مسابقات از جمله برنامه‌های پیش بینی شده به مناسبت چهلمین بزرگداشت هفته دفاع مقدس در شهرستان همدان است.

انتهای پیام/خ

درباره‌ی خبرنگار2

همچنین ببینید

معرفی ظرفیت‌های صادراتی همدان برای افزایش تعاملات تجاری غرب

غرب ایران - معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان با بیان اینکه معرفی ظرفیت‌های صادراتی همدان نقطه عطفی برای افزایش تعاملات تجاری غرب کشور است، گفت: با تمام توان در اکسپو ۲۰۲۴ شرکت خواهیم کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *