ثبات روند ابتلا به کرونا در همدان

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: چند روزی است روند ابتلا به کرونا در استان به ثبات رسیده اما هرگونه سهل انگاری می‌تواند موج جدیدی از بیماری را به راه بیندازد.

دکتر منوچهر کرمی  بیان کرد: با اجباری شدن ماسک و رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی مردم همدان، شاهد کاهش آمار ابتلا به کرونا در استان هستیم.

وی با تاکید بر اینکه در بحث کرونا نتیجه رفتار امروز ما دو هفته بعد نمایان می‌شود، تصریح کرد: بنابراین کاهش آماری که امروز شاهد آن هستیم مربوط به نوع رفتار مردم در هفته‌های گذشته است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه در حال حاضر مهم‌ترین دغدغه ما مربوط به رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی در هیئت‌های مذهبی و عزاداری است، گفت: بازرسان بهداشتی، نمایندگان استانداری، نیروی انتظامی و اماکن بر نحوه برگزاری و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در هیئت‌های عزاداری نظارت شدیدی اعمال می‌کنند.

کرمی با تاکید بر اینکه برپایی ایستگاه‌های صلواتی و توزیع غذای نذری  در همدان ممنوع است، اظهار کرد: چند مورد ایستگاه برای پخش صدا و نقاشی روی اتومبیل‌ها با مجوز شهرداری برپا شده است.

وی با بیان اینکه هرگونه عادی انگاری شرایط و بی‌توجهی به توصیه‌های بهداشتی سبب بروز موج جدیدی از کرونا در استان می‌شود، افزود: نحوه بازگشایی مدارس نیز وابسته به شرایط استان در هفته‌های آینده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان با اشاره به اینکه تاکنون سه هزار و ۵۰۷ بیمار کرونایی در استان شناسایی شده است، گفت: تنها راه پیشگیری از ابتلا به این ویروس استفاده از ماسک، شست‌و‌شوی مکرر دست‌ها و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی است.

کرمی با تاکید بر اینکه انجام تست کرونا برای همه افراد ضروری نیست، تصریح کرد: در برخی از بیماران دارای علامت، تست کرونا منفی کاذب است و همین امر سبب بی توجهی آن‌ها به رعایت فاصله از دیگران و توصیه‌های بهداشتی می‌شود.

وی با بیان اینکه بیماران دارای علائم خفیف و مشکوک به کرونا باید تا ۱۴ روز قرنطینه خانگی را رعایت کنند، افزود: انجام تست کرونا فقط با معاینه و تجویز پزشک محقق می‌شود.

انتهای پیام/ف

درباره‌ی خبرنگار3

همچنین ببینید

۱۶۴ هزار‌ نفر متقاضی دریافت مسکن “قانون جوانی جمعیت”تایید شدند

غرب ایران - دبیر جوانی جمعیت در وزارت راه و شهر‌سازی گفت: با ابلاغ قانون جوانی جمعیت برای دریافت مسکن از اواخر مهرماه سال ۱۴۰۰ و اجرای پیش‌نیاز‌های آن تاکنون، ۱۶۴ هزار‌ نفر مشمول قانون ماده ۴ تایید نهایی شدند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *