میانگین فوتی‌های کرونا به ۱۰ نفر رسیده است

غرب ایران – استاندار همدان با بیان اینکه باید بیمارستان اکباتان هرچه سریع‌تر تامین اعتبار شود گفت: بیمارستان سردار سلیمانی تویسرکان پنجم مرداد آماده افتتاح است.

سید سعید شاهرخی  در ستاد مقابله با کرونای استان همدان با حضور معاون وزیر بهداشت ضمن تسلیت درگذشت نماینده مردم بهار و کبودراهنگ در مجلس اظهار کرد: تدبیر هوشمندانه و ارزشمند وزارت بهداشت و ستاد ملی مقابله در کنترل بیماری موثر بوده و صمیمانه از وزیر بهداشت و معاونان ایشان تشکر می‌کنم.

وی با بیان اینکه در مقابله با بیماری کرونا در سطوح مختلف برنامه داشتیم و خوشبختانه در حال حاضر در سناریوی «الف» هستیم گفت: همدان دارای مردمانی بسیار بزرگوار و با فرهنگ غنی است که از روزهای نخست شیوع کرونا همکاری خوبی با ستاد استان داشتند.

استاندار همدان بیان کرد: مدیران و مسوولان ستاد استانی و شهرستانی همواره پای کار بودند و کادر درمان ما فداکارانه در عرصه خدمت به مردم فعالیت کردند که صمیمانه قدردان هستیم.

وی با اشاره به اینکه مردم انصافا در کنترل بیماری کرونا خوب عمل کردند و تا ۲۳ خردادماه تقریبا آمار در کمترین سطح ممکن در کشور قرار داشت گفت: در این مدت میزان بستری از ۱۰ تا ۱۲ نفر بیشتر نمی‌شد و مجموع فوتی‌ها به طور میانگین روزانه دو نفر بود.

شاهرخی با بیان اینکه این وضعیت در شرایطی بود که در ماه‌های اول با قم مراودات بالا داشتیم اما کنترل کردیم و شرایط بدی در استان رخ نداد افزود: طی دو ماهه اول از سمت قم و شمال که درگیر بیماری کرونا بودیم مدیریت کردیم، اما در ماه‌های بعد وضعیت تغییر کرد.

 اگر بازگشایی صورت می‌گیرد به معنای پایان کرونا نیست

وی ادامه داد: با وجود اینکه از حدود ۴۵ روز قبل ورود مسافران جنوبی به ویژه خوزستانی‌ها که مقصد گردشگری آنها همدان است و قرمز بودن وضعیت سه استان کرمانشاه، کردستان و لرستان که مراودات زیادی هم با استان همدان داشتند، کنترل صورت گرفت اما از ۲۳ خردادماه وضعیت تغییر کرد و تقریبا آمار سه برابر جهش یافت.

وی با اشاره به اینکه در این مدت بستری‌ها بیش از ۷۰ نفر در روز بود و میانگین فوتی‌ها به ۱۰ نفر رسید گفت: در حال حاضر مجدد از ستاد ملی مقابله با کرونا درخواست کرده و مجوز گرفتیم تا محدودیت‌های جدیدی را اعمال کنیم.

استاندار همدان با بیان اینکه ستادهای شهرستانی، فرمانداران، اعضای ستاد تامین و ستاد کرونای استان به طور جدی هر هفته جلسه برگزار می‌کنند افزود: کمیته‌های چندگانه‌ای تشکیل داده‌ایم که موضوعات مختلف و مرتبط با ستاد کرونا را دنبال می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: از ابتدا در فاصله‌گذاری اجتماعی و اجرای دستورالعمل‌ها اقدامات جدی داشته‌ایم و در این هفته نیز به شدت تشدید کرده‌ و مجدد برخی از محدودیت‌ها را برگردانده‌ایم.

شاهرخی با بیان اینکه دادستانی برخورد لازم را با افرادی که توجه لازم به تذکرات ندارند را در دستور کار دارد تاکید کرد: عموم مردم همدان همکاری خوبی دارند و در این ۱۰ روزی که بازرسی‌ها تشدید شده همکاری آنها قابل تحسین است.

وی با تاکید بر اینکه باید این شرایط را نگه داشت تا داروی این بیماری کشف شود عنوان کرد: این تعهد باید هم در مسوولان استان و هم در بین مردم باشد چراکه متاسفانه حساسیت‌ها اندکی کاهش داشته است.

استاندار همدان بیان کرد: متاسفانه برداشت بدی از شعار اساسی و محور اقدام ستاد ملی شده است؛ آنچه که رئیس جمهور و وزیر بهداشت در مصاحبه اخیر نیز تاکید کردند این است که ما سلامت و معیشت مردم را با هم می‌خواهیم و اگر سلامت باشد و از لحاظ معیشتی نتوانیم مشکلات مردم را حل کنیم، مشکلات جدی دیگری حادث خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه با هدف تامین سلامت و معیشت مردم پروتکل‌هایی برای بازگشایی‌ها مدنظر قرار گرفت اما متاسفانه آن را از بین رفتن کرونا تلقی کردند گفت: این تصور اشتباه است و باید مردم و مسوولان توجه کنند که اگر بازگشایی صورت می‌گیرد به معنای پایان کرونا نیست.

شاهرخی عنوان کرد: طی ماه‌های گذشته با توجه به شرایط حادی که در نقاط مختلف کشور شاهد بودیم، تلاش کردیم استان همدان را مدیریت کنیم تا مسوولان در سطح ملی به کارهای خود در استان‌هایی که معضلاتی داشتند برسند بنابراین هنوز در سناریوی A هستیم و توانسته‌ایم منابع را تجهیز و تامین و آن را در همه بخش‌ها مدیریت کنیم.

وی با قدردانی اقدام ارزشمند دولت تدبیر و امید در طرح تحول سلامت افزود: اگر امروز توانستیم این شرایط را مدیریت کنیم به خاطر اجرای طرح تحول نظام سلامت بوده است.

 کمبود دستگاه اکسیژن‌ساز در همدان

استاندار همدان با بیان اینکه خوشبختانه تاکنون هیچ کسی را برای دریافت خدمات درمانی رد نکرده‌ایم گفت: طی سال‌های اخیر از لحاظ تامین تخت بیمارستانی، نیروی انسانی و تجهیزات اقدامات خوبی در استان صورت گرفته و ظرفیت خوبی وجود دارد.

وی با تاکید به اینکه برای تکمیل خدمت به مردم نیاز به مساعدت آقای حریرچی و وزیر بهداشت داریم افزود: در سفری که دکتر نمکی به استان داشتند قول تکمیل بیمارستان اکباتان را داده‌اند.

شاهرخی با اشاره به اینکه حیف است این بیمارستان به سرعت آماده نشود افزود: این پروژه به خاطر ۶۰ تا ۷۰ میلیارد تومان اعتبار ناتمام مانده در حالی که میلیاردها تومان در آن سرمایه‌گذاری شده است.

وی با بیان اینکه این بیمارستان در مرکز همدان قرار دارد و می‌تواند منطقه غرب کشور را پوشش دهد خاطرنشان کرد: از کادر درمان؛ پزشکان متخصص و عمومی، پرستاران و بهیاران و …کمال قدردانی را داریم که واقعا فداکارانه کار می‌کنند و اقدامات آنها اثربخش است.

استاندار همدان با اشاره به اینکه تکمیل بیمارستان اکباتان تقاضای جدی ماست گفت: بیمارستان سردار سلیمانی ۹۸ درصد پیشرفت دارد و آماده تحویل است اما در گیرودار اداری است که باید تسریع شود.

وی با بیان اینکه اداره مسکن و شهرسازی این پروژه را به اتمام رسانده و باید تحویل دانشگاه علوم پزشکی شود که امیدوارم به زودی این اتفاق بیافتد افزود: به دنبال این هستیم پنجم مردادماه این پروژه در جلسه ویدئوکنفرانس با رئیس جمهور افتتاح شود.

شاهرخی با اشاره به اینکه تجهیزات چهارگانه باید خریداری و نصب شود که اعتبار آنچنانی هم نیاز ندارد گفت: تقریبا ۲۰ میلیارد تومان مطالبات پیمانکار است که قول تامین آن داده شده است.

وی از کمبود دستگاه اکسیژن‌ساز و ضرورت تامین سایر دستگاه‌ها و تجهیزات سخن گفت و افزود: اطمینان می‌دهیم که با تمام قدرت و توان در خدمت مردم هستیم و دغدغه ما تامین معیشت و سلامت مردم است.

انتهای پیام/خ

درباره‌ی خبرنگار2

همچنین ببینید

مصوبات سفر رهبری در کردستان ۱۰۰ درصد متحقق شد

غرب ایران - رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کردستان گفت: اجرای هزار و ۲۵۷ پروژه مصوب سفر رهبر معظم انقلاب در استان ۱۰۰ درصد تحقق پیدا کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *