در مساجد ۵ شهرستان استان همدان نماز جماعت برگزار نمی شود

به گزارش غرب ایران ؛مسئول مرکز رسیدگی به امور مساجد همدان بابیان اینکه وضعیت شهرستان‌های همدان، نهاوند، تویسرکان، بهار و ملایر درزمینه شیوع کرونا قرمز است، گفت:نماز جماعت در این شهرستان ها برگزار نمی شود.

حجت الاسلام محمد عبدالله پور با اشاره به شیوع ویروس کرونا در استان همدان، اظهار داشت: با توجه به تاکید رهبر معظم انقلاب بر رعایت توصیه‌ها و دستورالعمل‌های پیشگیری از کرونا و طبق دستور عقل و شرع لازم است تا اقدامات پیشگیرانه‌ای در مساجد اعمال شود.

وی افزود: بر این اساس و بنا بر مصوبه ستاد استانی مقابله با کرونا به جهت حفظ سلامتی مردم، محدودیت‌هایی از روز گذشته تا پایان هفته برای اجرا در مساجد به متولیان امر اعلام شده است.

مسئول مرکز رسیدگی به امور مساجد استان همدان با بیان اینکه وضعیت شهرستان‌های همدان، نهاوند، تویسرکان، بهار و ملایر قرمز اعلام شده است، گفت: نماز جماعت در شهرستان‌هایی که وضعیت آنها قرمز اعلام شده برگزار نخواهد شد.

وی عنوان کرد: البته درب مساجد در اول وقت شرعی به مدت ۳۰ دقیقه باز خواهد بود و نمازگزاران می‌توانند با رعایت موارد بهداشتی به صورت فرادی نماز خود را اقامه کنند.

حجت الاسلام عبدالله پور با اشاره به پخش اذان در سه وعده از مساجد، تاکید کرد: نظارت بر موارد فوق از وظایف امام جماعت و اعضای هیئت امنا مساجد خواهد بود.

وی ادامه داد: محدودیت‌های اعلام شده فقط در تاریخ ذکر شده قابل اجرا است و پس از این تاریخ نیز تصمیمات جدید از طریق منابع رسمی به اطلاع خواهد رسید.

مسئول مرکز رسیدگی به امور مساجد استان همدان با بیان اینکه اقامه نماز در مساجد دیگر شهرستان‌ها با رعایت مسائل بهداشتی و با نظارت ائمه جماعات و هیئت امنا، به قوت خود باقی است، گفت: رعایت دستورالعمل‌های وزارت بهداشت و توصیه نامه‌های مرکز رسیدگی به امور مساجد الزامی است.

انتهای پیام/خ

درباره‌ی خبرنگار2

همچنین ببینید

تعیین‌تکلیف ۲۹۰ کرسی مجلس دوازدهم + نتایج دور دوم انتخابات

دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در ۱۵ استان‌‌ با حضور پرشور مردم‌ برای تعیین‌تکلیف پارلمان دوازدهم روز جمعه ۲۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ برگزار شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *