کشف ١۵٠٩ قلم اشیای اصل و بدل تاریخی در استان همدان

به گزارش غرب ایران و به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان همدان، سرهنگ محمد حاجی عزیزی گفت: طی سه ماهه اول سال جاری عوامل یگان حفاظت میراث فرهنگی همدان با همکاری نیروی انتظامی موفق به کشف ١۵٠٩ قلم اشیا اصل و بدل تاریخی از جمله خمره سفالی مربوط به دوره اشکانی و ساسانی در استان همدان شده‌اند.

سرهنگ حاجی عزیزی افزود: طی این مدت ۴ دستگاه فلزیاب نیز کشف و ضبط و ۴۴ نفر در رابطه با حفاری غیر مجاز، خرید و فروش اشیا تاریخی و فلزیاب غیرمجاز دستگیر شده‌اند که بیشترین آمار مربوط به شهرستان‌های ملایر با دستگیری ١۶ نفر، رزن ٨ نفر و اسدآباد ٨ نفر است.

فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی همدان با اشاره به اینکه با ١٣ سایت اینترنتی متخلف نیز از طریق دادستانی کل کشور برخورد شده است، گفت: طی سه ماه گذشته ٢۵ گشت تلفیقی و عملیات مشترک با نیروی انتظامی و ٣٢ جلسه تعامل و همکاری با ناجا، انجمن‌های میراث فرهنگی و دستگاه‌های دولتی ذیربط و مراجع قضائی انجام شده است.

انتهای خبر/ف

درباره‌ی خبرنگار3

همچنین ببینید

سهمیه کشتی فرنگی درالمپیک کامل شد

غرب ایران -تیم ملی کشتی فرنگی با کسب ۶ سهمیه به مهم‌ترین آوردگاه ورزشی ایران خواهد رفت که البته اسامی نفرات اعزامی به المپیک پاریس باید از سوی کادر فنی اعلام شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *