اختصاص ۳۵۰ میلیارد تومان به طرح راه آهن همدان-سنندج

به گزارش غرب ایران، عباس خطیبی معاون ساخت و توسعه راه‌آهن، بنادر و فرودگاه‌های کشور در بازدید از روند اجرایی راه آهن همدان – سنندج افزود: با فراهم کردن تجهیزات لازم و تامین ریل از کارخانه ذوب‌آهن اصفهان، عملیات ریل گذاری راه‌آهن همدان – سنندج تا پایان دولت دوازدهم تکمیل می‌شود.

وی با تاکید بر اهمیت خط ریلی همدان – سنندج در تکمیل کریدور ریلی غرب کشور اظهار داشت: این مسیر به طول تقریبی ۱۵۱ کیلومتر به عنوان بخشی از طرح ملی ساخت راه آهن تهران – همدان – سنندج است که بخش تهران – همدان آن در سال ۱۳۹۶ با حضور رییس جمهوری به بهره برداری رسید و به زودی سنندج به عنوان بیست و سومین مرکز استان به شبکه ریلی کشور متصل می‌شود.

خطیبی آغاز مسیر راه آهن همدان – سنندج را از ایستگاه راه آهن همدان عنوان کرد و افزود: این خط ریلی با عبور از شهرهای بهار، لالجین، قروه و دهگلان به ایستگاه راه آهن سنندج منتهی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه تا کنون ۲ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان برای این طرح هزینه شده است، اظهار داشت: عملیات اجرایی این طرح در بخش زیرسازی در سه قطعه با پیشرفت فیزیکی ۶۳ درصد در دست اجرا است.

معاون ساخت و توسعه راه‌آهن، بنادر و فرودگاه‌های کشور از برگزاری مناقصه ایستگاه‌های سنندج و دهگلان و انتخاب پیمانکار این ایستگاه‌ها خبر داد و گفت: هم اکنون تجهیز کارگاه‌ها در حال انجام است و مرحله نخست مناقصه روسازی راه آهن همدان – سنندج نیز در ۱۵ روز آینده برگزار می‌شود.

وی گفت: از جمله مزایای بهره برداری از این خط ریلی می‌توان به کاهش تصادفات جاده‌ای، تسهیل سفر، توسعه صنعت گردشگری، کاهش آلودگی‌های زیست محیطی، اشتغالزایی و کاهش مصرف سوخت اشاره کرد.

خطیبی ساخت این خط‌ آهن را گامی دیگر در اتصال مراکز استان‌ها به شبکه ریلی کشور دانست و گفت: اعتبار هزینه شده در این مسیر ریلی ۲ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان است که در سال جاری ۳۵۰ میلیارد تومان برای آن اختصاص می یابد.

مدیر کل راه و شهرسازی همدان نیز در این بازدید گفت: طول طرح راه‌آهن تهران – همدان – سنندج، ۴۲۰ کیلومتر است که مسیر تهران تا همدان به طول ۲۷۰ کیلومتر به بهره‌برداری رسیده است.

داریوش حسینی افزود: طول خط ریلی همدان – سنندج نیز ۱۵۱ کیلومتر است که ۶۴ کیلومتر از آن در حوزه استان همدان واقع شده و از شهر بهار و لالجین عبور و به استان کردستان منتهی می شود.

 

انتهای پیام/م م

درباره‌ی خبرنگار1

همچنین ببینید

قدردانی رهبر انقلاب از عملکرد نیروهای مسلح در حوادث اخیر

غرب ایران - جمعی از فرماندهان نیروهای مسلح با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای دیدار کردند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *