کمبود ۱۹۷ هزار نیرو در وزارت آموزش و پرورش

غرب ایران – وزیر آموزش و پرورش با اشاره به کمبود ۱۹۷ هزار نیرو در وزارت آموزش و پرورش گفت: ضمن استفاده از توان دیگر نیروها و ظرفیت بازنشستگان کمبودها بر طرف شده است.

محسن حاجی میرزایی در شورای آموزش و پرورش استان همدان با اشاره به کمبود ۱۹۷ هزار نیرو در وزارت آموزش و پرورش اظهار کرد: با توجه به کمبود نیرو در آموزش و پرورش تلاش شده با استفاده از دیگر نیروها و ظرفیت بازنشستگان، کمبودها بر طرف شود.

وی بابیان اینکه امروز بهترین محتوایی که در بهترین مدرسه تهران عرضه می‌شود، همزمان در دورترین روستاهای سیستان و بلوچستان نیز قابل دسترس است، اضافه کرد: اجرای سند تحول بنیادین از تأکیدات مقام معظم رهبری است و در این سند اهداف دوره‌های تحصیلی به طور خاص تعریف شده است.

حاجی میرزایی با بیان اینکه هیچ نهادی تاثیرگذارتر از مدرسه نیست و تاکنون ۳۰ در صد مدارس کشور به دست خیرین ساخته شده است به اهمیت اجرای طرح «آجر به آجر» اشاره کرد و گفت: با اجرای این طرح فرصتی ایجاد می‌شود تا همه مردم در کار مدرسه سازی مشارکت داشته باشند.

وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: همه مردم می‌توانند آجر روی آجر مدرسه بگذارند و در ساختن آینده ایران سهیم باشند.

وی در ادامه با اشاره به راه اندازی شبکه شاد، گفت: با فعال شدن این شبکه، فضای تعاملی خوبی میان معلم و دانش آموز شکل گرفت.

حاجی میرزایی اظهار کرد: قبل از راه اندازی شبکه شاد، پنج اپلیکیشن اعلام آمادگی کردند تا فضای آموزش مجازی برای دانش آموزان شکل گیرد، که در نهایت شبکه مجازی شاد انتخاب شد.

وزیر آموزش و پرورش گفت: در مناطقی که دانش آموزان به برنامه‌های تلویزیونی یا شبکه شاد دسترسی نداشتند، از راه‌های مختلف مانند توزیع درس نامه تلاش شد تا جریان آموزش دچار مشکل نشود.

وی با اشاره به اینکه در این اپلیکیشن درس‌هایی همچون پرورشی بیش از ۲ میلیون بازدید دارد، عنوان کرد: معلمی که عده‌ای از مردم با وی شوخی کردند نشان داد این معلم برای موفقیت دانش‌آموزانش دغدغه دارد و ما از وی با برقراری ارتباط تلفنی دلجویی کردیم.

حاجی میرزایی با بیان اینکه دولت تمام توان خود را برای دستگاه تعلیم و تربیت به کار گرفته و از آموزش و پرورش حمایت کرده است، عنوان کرد: دولت برای تقدیر از خیرین و ارج نهادن به کار ارزشمند آنها در ۵۰ درصد اعتبار ساخت مدرسه توسط خیرین مشارکت دارد.

وی با بیان اینکه همدان در امر خیرین مدرسه ساز همواره در رده استان‌های برتر کشور قرار دارد، گفت: همدان رتبه نخست را در شورای آموزش و پرورش کشور کسب کرده است.

انتهای پیام/ف

درباره‌ی خبرنگار3

همچنین ببینید

دیدار تیم ملی والیبال دانش‌آموزی ایران با رهبر انقلاب

غرب ایران - تیم ملی والیبال دانش‌آموزی ایران که به تازگی قهرمان رقابت‌های ‌والیبال دانش‌آموزان جهان در صربستان شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *