کرونا به صنعت گردشگری استان همدان خسارت وارد کرد

به گزارش غرب ایران ؛ مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی استان همدان گفت: خسارت‌های وارده به صنعت گردشگری استان همدان قابل توجه بوده و باید درصدد جبران بخشی از این خسارت‌ها باشیم.

 علی مالمیر در نشست با تشکل‌های حرفه‌ای گردشگری استان همدان با تقدیر از همکاری تشکل‌های حرفه‌ای گردشگری استان در راستای مقابله با شیوع هر چه بیشتر کرونا و تعطیلی تأسیسات گردشگری و اقامتی استان همدان گفت: خوشبختانه با همکاری خوب تشکل‌های گردشگری در استان همدان مسیر درستی را در مقابله با شیوع هرچه بیشتر کرونا برداشته‌ایم.

وی با بیان اینکه خسارت‌های وارده به صنعت گردشگری استان همدان قابل توجه بوده و باید درصدد جبران بخشی از این خسارت‌ها باشیم، گفت: صنایع دستی، تأسیسات گردشگری و دفاتر مسافرتی در حوزه صنعت گردشگری در میان ۱۰ رسته شغلی قرار گرفتند که با آسیب هنگفتی از شیوع بیماری کرونا مواجه شدند.

وی بابیان اینکه امیدواریم پس از تأیید ستاد مقابله با کرونا شاهد بازگشایی مراکز گردشگری استان همدان باشیم، گفت: سعی بر آن است استان همدان در یک حرکت دوباره از نقطه توقف صنعت گردشگری از فرصت‌ها استفاده کند و برای آینده آماده‌تر شود.

مالمیر در ادامه به تشریح بسته‌های حمایتی دولت و راهکارهای برون رفت از بحران فعلی پرداخت و در ادامه از ثبت ملی تپه «آرزووج» تویسرکان خبر داد و اظهار کرد: این تپه با قدمت اشکانی در بخش مرکزی دهستان کرزان رود و در حاشیه ضلع غربی روستای آرزووج در فهرست آثار ملی ثبت و به استاندار همدان ابلاغ شد.

مدیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان نهاوند نیز از تعیین محدوده مناطق نمونه گردشگری این شهرستان خبر داد و گفت: نهاوند دارای سه منطقه گردشگری بام نهاوند، سراب گیان و سراب فارسبان است که هرکدام از این مناطق دارای پتانسیل فراوان در جذب گردشگر و رونق این صنعت در شهرستان نهاوند هستند که این موضوع همکاری و مساعدت دیگر دستگاه‌ها و ادارات در آماده کردن زیر ساخت‌ها را می‌طلبد.

محسن جانجان از مزیت‌های این کار را تسهیل در جذب سرمایه گذار در شهرستان نهاوند برشمرد و گفت: نهاوند با داشتن ۲۶۴ دهنه سراب، چشمه و رشته قنات به شهر سراب‌ها معروف بوده و و جایگاه نخست را در استان همدان داراست.

انتهای پیام/خ

درباره‌ی خبرنگار2

همچنین ببینید

دنیای امروز عصر دانش و گذار به سمت هوش مصنوعی و دنیای پیچیده دیجیتال است

غرب ایران - معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان با تأکید بر لزوم برگزاری ایده بازار در دانشگاه‌ها، گفت: امسال در استان همدان متعهد شده‌ایم برای ۷۵۰۰ فارغ‌التحصیل بیکار شغل ایجاد کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *