کاهش شاخص سرایت‌پذیری کرونا در همدان

به گزارش غرب ایران ؛ رییس دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: شاخص سرایت‌پذیری ویروس کرونا در این استان رو به کاهش بوده و به یک نفر نزدیک شده است.

رشید حیدری مقدم  افزود: شاخص سرایت پذیری در زمینه ویروس کرونا به این معناست که با ورود هر فرد بیمار به داخل یک فضا چند نفر به این ویروس مبتلا می شوند که این شاخص در همدان روند نزولی دارد.

وی اظهار داشت: مرحله نخست غربالگری مردم این استان ۱۰۰ درصد صورت گرفته و غربالگری دور دوم نیز شروع شده که در این مرحله تمرکز بر غربالگری در مکان هایی است که دغدغه شیوع بیماری را داشتیم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی همدان اضافه کرد: برای مقابله با ویروس کرونا علاوه بر متخصصان عفونی از توان تیم های متشکل از متخصصان عفونی، فوق تخصص ریه، فوق تخصص آی.سی. یو و قلب استفاده شده است.

حیدری مقدم با بیان اینکه ۲۵ مرکز بهداشت ۱۶ ساعته در حال ارائه خدمات به شهروندان هستند افزود: مانیتور روزانه وضعیت بیماران ترخیص شده صورت می گیرد و وضعیت تمامی بیماران و خانواده های رصد شده و به آنان آموزش های مورد نیاز بهداشتی داده شده است.

وی طراحی بیش از ۱۰۰ پروتکل و بروشور، ۲۰ فیلم و کلیپ آموزشی، ۱۵ طرح تحقیقاتی بزرگ درباره کرونا و چاپ نخستین مقاله این استان در معتبرترین مجله های علمی دنیا را از دیگر اقدام های صورت گرفته برای مقابله با کرونا برشمرد.

حیدری مقدم با بیان اینکه زیرساخت های آموزش الکترونیکی به دانشجویان داخلی و خارجی تامین شده است گفت: نگرانی عمده در زمینه تامین اقلام مصرفی و حفاظتی مورد نیاز کادر پزشکی وجود ندارد و کمبودها رفع شده است.

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: تا امروز چهارشنبه ۲۷ فروردین ماه ۹۹ ، ۷۶ هزار و ۳۸۹ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۹۴ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، جان باختگان کرونا در کشور به چهار هزار و ۷۷۷ نفر رسید.

درباره‌ی خبرنگار2

همچنین ببینید

دیدار تیم ملی والیبال دانش‌آموزی ایران با رهبر انقلاب

غرب ایران - تیم ملی والیبال دانش‌آموزی ایران که به تازگی قهرمان رقابت‌های ‌والیبال دانش‌آموزان جهان در صربستان شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *