بهبود ۴۰۵ مبتلا به کرونا در همدان

به گزارش غرب ایران ؛ معاون بهداشتی دانشگاه علوم‌پزشکی همدان از بهبود ۴۰۵ مبتلا به کرونا در همدان خبر داد.

منوچهر کرمی  اظهار کرد: از ابتدای شیوع کرونا در استان تاکنون ۵۵۸ مورد قطعی ابتلا به ویروس کرونا به ثبت رسیده که از این ۴۰۵ نفر بهبود یافته‌اند.

وی با بیان اینکه ۹۹ نفر در بیمارستان‌های استان بستری هستند گفت: از بیماران مبتلا در بیمارستان‌ها، ۲۵ نفر در بخش آی‌سی‌یو بستری بوده و دچار اختلالات تنفسی هستند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان ادامه داد: مهمترین موضوع در چنین شرایطی این است که تاب‌آوری مردم در مقابل ویروس ‌کرونا با رعایت اصول بهداشتی ارتقا یابد.

وی ادامه داد: تداوم قرنطینه و محدودیت فعالیت اصناف، به تدریج موجب نیازهای جدی می‌شود و به همین دلیل، طرح فاصله‌گذاری هوشمند پیش‌بینی شده است.

کرمی گفت: این بیماری در استان همدان در حال کنترل است اما این به معنای کنترل قطعی ویروس نیست.

وی تاکید کرد: تقاضای ما از مردم، صاحبان اصناف، کارکنان دستگاه‌ها و بانک‌ها این است ‌که با رعایت فاصله‌گذاری و اصول بهداشتی، فعالیت خود را در پیش بگیرند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: بازرسی از اماکن مختلف استان برای نظارت بر رعایت پروتکل بهداشتی به طور مداوم انجام خواهد شد.

وی اضافه کرد: البته این نکته را به یاد داشته باشیم که مشارکت‌کننده اصلی در مهار این ویروس، خود ما مردم هستیم.

کرمی گفت: غربالگری بیش از ۹۶ درصد از جمعیت استان همدان انجام شده و تا حدودی مرحله اول غربالگری به پایان رسیده است.

وی افزود: بسترسازی برای اجرای مرحله دوم و بیماریابی فعال در حال انجام است که در این خصوص اطلاع‌رسانی خواهد شد‌.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: در روزهای نخستین شیوع بیماری به دلیل آگاهی کمتر از علائم، بیماران کمی دیر متوجه ابتلای خود به کرونا می‌شدند و با تاخیر به مراکز درمانی مراجعه می‌کردند اما با اجرای طرح غربالگری، آگاهی بیشتر مردم و فعالیت مراکز ۱۶ ساعته، مبتلایان سریع‌تر شناسایی و درمان شدند.

وی گفت: مقدمات برای دریافت پلاسما از بیماران بهبودیافته در همدان از سوی معاونت درمان دانشگاه علوم‌پزشکی در حال ایجاد است.

کرمی اظهار کرد: به طورکلی در مرحله اول تزریق پلاسما، تنها برای بیماران خاص و بدحال انجام خواهد شد.

انتهای پیام/خ

درباره‌ی خبرنگار2

همچنین ببینید

دیدار کارگران با رهبر انقلاب

غرب ایران - رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار هزاران نفر از کارگران، با بیان نقش کلیدی جامعه کارگری در جهش تولید و بهبود وضع اقتصادی کشور، به تبیین وظایف مسئولان برای حل مشکلات قشرِ قانع و نجیب کارگر پرداختند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *