آزادکاران همدانی انتظارها را در جام بین المللی تختی برآورده نکردند.

به گزارش غرب ایران:چهلمین دوره رقابت های بین المللی کشتی آزاد جام تختی در حالی جمعه گذشته به میزبانی شهر کرمانشاه برگزار شد که گوش شکسته های همدان دور از انتظار ظاهر شدند.

در این رقابت‌ها استان همدان حضور پررنگی داشت و با ۶ کشتی‌گیر در پنج وزن، ۲ مربی، یک سرپرست، ۲ داور بین المللی و ۲ مربی تیم ملی در این جام شرکت کرد.

یوسف کامرانی در وزن ۷۰ کیلوگرم، جمال خدابنده لو در وزن ۷۴ کیلوگرم، عباس یزدانی در وزن ۷۹ کیلوگرم، مهدی حاجیلوییان و حمیدرضا علی بخشی در وزن ۸۶ کیلوگرم و دانیال شریعتی در وزن ۹۷ کیلوگرم ترکیب تیم همدان در این مسابقات را تشکیل دادند؛ هر چند جای خالی مسعود کمروند ستاره کشتی نهاوند در جام تختی به دلیل مصدومیت به خوبی نمایان بود.

با این حال سهم همدان در تصاحب مدال های این جام ناچیز و کم رنگ و در مجموع حاصل آزادکاران استان کسب ۲ مدال برنز حمیدرضا علی‌بخشی در ۸۶ کیلوگرم و دانیال شریعتی نیا در ۹۷ کیلوگرم و نیز ۲ عنوان پنجمی توسط جمال خدابنده لو در ۷۴ کیلوگرم و عباس یزدانی در ۷۹ کیلوگرم بود.

رییس ناراضی

رییس هیات کشتی همدان از نتایج کسب شده در جام بین المللی تختی ابراز نارضایتی کرد.

حمیدرضا یاری که انتظارش از کشتی گیران همدانی بیش از این بود، اظهار داشت: از نتیاج به دست آمده در جام تختی راضی نیستم.

وی اضافه کرد: در بین کشتی گیران حاضر در این مسابقات حمیدرضا علی بخشی فراتر از انتظار ظاهر شد اما در اوزان دیگر پیشرفتی را شاهد نبودیم.

یاری اساس کشتی همدان را تصاحب دوبنده تیم ملی دانست و گفت: کشتی‌گیران و مربیان باید برای نتیجه گیری بهتر، کشتی را اولویت امور روزمره خود قرار دهند و به کمتر از مدال المپیک راضی نشوند.

وی با اشاره به اینکه از این پس برای کسب مدال های کشوری خوشحال نمی شویم، گفت: همه مربیان و قهرمانان کشتی باید برای رسیدن به دوبنده تیم ملی تلاش کنند و هدفگذاری ما در تحقق این مهم است.

رییس هیات کشتی همدان یادآور شد: در رسیدن به مدال های جهانی و المپیک بهانه تراشی را باید کنار گذاشت و کشتی گیران موفق را مورد حمایت جدی قرار می دهیم.

وی کمبود حریف تمرینی را دغدغه اصلی کشتی همدان دانست و گفت: این خلاء موجود در نتایج کسب شده در جام تختی بی تاثیر نبود.

یاری اظهار داشت: مربیان باید فقط به کسب مدال های جهانی و المپیک تمرکز کنند و عنوان های کسب شده فعلی بسان آب در هاونگ کوبیدن است.

وی با تاکید بر اینکه وقت گذاری مربیان سازنده در ورزش با ارزش است، گفت: آنها نباید به کمتر از مدال المپیک راضی شوند.

رییس هیات کشتی همدان خاطرنشان کرد: جامعه کشتی همدان تا زمانیکه ملی پوش نداشته باشد، کاری از پیش نمی برد.

وی از مربیان خواست به پرورش استعدادهایی بپرداند که کشتی را اولویت خود قرار می دهند وگرنه با بهترین مربی جهان و امکانات کشتی گیر به خوبی پرورش نخواهد یافت.

انتظارها برآورده نشد

مربی همدانی تیم ملی کشتی آزاد کشورمان نیز گفت: آزادکاران همدانی انتظارها را در جام بین المللی تختی برآورده نکردند.

مسعود مصطفی جوکار با بیان اینکه عملکرد کشتی گیران همدانی در جام تختی ضعیف بود، گفت: باید شیوه اردوهای تمرینی و نوع برنامه مربیان و کشتی گیران مستعد تغییر کند.

وی با تاکید بر لزوم صرف زمان هرچه بیشتر برای تمرین و آماده سازی در کشتی بیان کرد: قهرمانان حرفه ای کشتی برای کسب نتایج درخشان زندگی خود را وقف کشتی می کنند و به نتیجه می رسند.

جوکار اضافه کرد: نظم و انضباط نیز حرف اول را در موفقیت می زند و کشتی از این حیث مستثنی نیست؛ بنابراین نباید به کشتی گیران بی نظم اجازه فعالیت داد.

نیاز به نبردهای بزرگ داریم

مربی سازنده و پیشکسوت کشتی همدان نیز با اشاره به عملکرد کشتی گیران این استان در جام تختی گفت: معتقدم برای ارتقا سطح کیفی کشتی گیران استان باید نبردهای بزرگ را مهیا سازیم.

حسین بختیاری افزود: اگر می خواهیم کشتی گیران همدانی در میادین مهم نظیر جام های بین المللی تا رسیدن به دوبنده تیم ملی توفیق داشته باشند، باید شرایط برگزاری تورنمنت ها و اردوهای مشترک با تیم های مطرحی نظیر مازندران و تهران را فراهم کنیم.

وی اضافه کرد: همچنین نیاز است تا مربیان سازنده و پرتلاش استان در دوره های دانش افزایی شرکت کند تا بتوانند با علم روز دنیا آشنا شوند.

بختیاری در خصوص عملکرد دانیال شریعتی نیا گفت: این کشتی گیر استان با مصدومیت در جام تختی حضور یافت و همین مساله او را بازنده میدان کرد.

این مربی کشتی همدان خاطرنشان کرد: مهدی حاجیلوئیان نیز هنوز جوان است و برای درخشش در مسابقات آینده فرصت دارد که باید قدر این روزها را بداند.

وی عملکرد کشتی گیران استان در وزن ۸۶ کیلوگرم را طبیعی دانست و گفت: در وزنی که قهرمان المپیک از کشورمان حضور دارد، طبیعی است که شرایط را برای سایر کشتی گیران استان سخت می کند.

شرایط دانیال را درک کنیم

مربی تیم منتخب کشتی همدان در جام بین المللی تختی گفت: کسب مدال برنز توسط دانیال شریعتی در شرایطی به دست آمده که این کشتی گیر علاوه بر مصدومیت با وضعیت خاص گام به مسابقات گذاشت.

حامد کوکبی افزود: شریعتی نیا امسال به دلیل حضور در مسابقات نیروهای مسلح تنها ۳۰ درصد در اختیار هیات بود و نباید در همه مسابقات شرکت می‌کرد.

وی اضافه کرد: معتقدم همه کشتی گیران تلاش خود را انجام دادند و توان کشتی همدان در شرایط فعلی در همین حد است.

اتتهای پیام/ف

درباره‌ی خبرنگار3

همچنین ببینید

۲۹ بازیکن به اردوی تیم ملی فوتبال دعوت شدند

غرب ایران - امیر قلعه‌نویی سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان ۲۹ بازیکن را به اردوی آماده‌سازی این تیم دعوت کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *