بازسازی کامل شبکه آبرسانی همدان ۲۵۰ میلیاردتومان اعتبار لازم دارد

به گزارش غرب ایران ، سید هادی حسینی‌بیدار مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان در مصاحبه مطبوعاتی با خبرنگاران که به مناسبت سالروز تأسیس شرکت آب و فاضلاب برگزار شد، گفت: شرکت آب و فاضلاب استان همدان سال ۷۱ تأسیس شده است.

وی سرمایه اصلی شرکت آب و فاضلاب استان همدان را منابع انسانی عنوان کرد و گفت: این مجموعه منابع انسانی عظیمی دارد که با تخصص، با تجربه و اهل فن هستند.

حسینی بیدار گفت: کار در مجموعه شرکت آب و فاضلاب استان همدان نشد ندارد و به صورتی انجام می‌شود که حتی کارهایی که مشاوران بزرگ کشور قادر به انجام آن نبودند توسط نیروهای این مجموعه انجام شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان با اشاره به آمار از افراد تحت پوشش این مجموعه اظهار داشت: تعداد مشترکین شرکت آب و فاضلاب استان همدان نسبت به سال ابتدایی تأسیس شرکت آب و فاضلاب ۵ برابر شده و در حال حاضر یک میلیون و ۸۰ نفر تحت پوشش این مجموعه هستند.

وی با بیان اینکه طول خطوط انتقال آب ۴ برابر شده از وجود ۴۴۰ هزار مشترک در استان همدان سخن گفت و با اشاره به افزایش دو و نیم برابری طول شبکه آبرسانی نسبت به سال ۷۱ اظهار داشت: تعداد تصفیه خانه‌های استان همدان نیز ۴ برابر شده است

حسینی‌بیدار با اشاره به اینکه شمار مشترکان فاضلاب در استان همدان ۱۱ برابر شده است، گفت: جمعیت زیر پوشش شبکه فاضلاب در شهر همدان ۹۵ درصد است و ۵ درصد باقی مانده نیز نقطه‌های کور را شامل می‌شود.

وی با اشاره به پاکسازی رودخانه‌های سطح شهر از فاضلاب بیان کرد: رودخانه‌های مناطق منوچهری، کوی رضوان، کوی مطهری، دیزج و شهرک الوند پاکسازی و از فاضلاب تفکیک شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان از وجود ۸ تصفیه‌خانه فاضلاب در استان همدان خبر داد و بابیان اینکه ظرفیت تصفیه فاضلاب ۱۰۰ برابر افزایش یافته است، گفت: با توجه به بارندگی کم و کاهش آبدهی چاه‌ها اقدامات لازم به نحوی صورت گرفته که طی ۸ سال اخیر قطعی آب در همدان رخ نداده است.

وی با بیان اینکه همدان همواره از شهرهای با تنش آبی بوده اما تاکنون اجازه نداده‌ایم مشکلی در زمینه قطعی‌آب ایجاد شود، اظهار داشت: بارندگی‌های سال جاری در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۳۵ درصد کاهش و در مقایسه با بلند مدت ۱۶ درصد افزایش دارد.

وی با بیان اینکه در شهر همدان در ثانیه ۱۶۰۰ آب تولید می‌شود از راه اندازی سامانه نوین گندزدایی خبر داد با بیان اینکه تاکنون ۳۳ مورد در این خصوص اجرایی شده است، گفت: هدر رفت آب در حال حاضر ۲۴ درصد است که ۱۳ درصد هدر رفت واقعی و ۱۱ درصد هدر رفت ظاهری است.

حسینی بیدار میزان شناسایی انشعابات غیرمجاز آب را سالانه ۸۰۰ مورد عنوان کرد و با بیان اینکه در حال حاضر ۲۹ درصد شبکه آبرسانی همدان فرسوده است و بازسازی آن ۲۵۰ میلیارد تومان اعتبار لازم دارد، گفت: میزان مطالبات شرکت آب و فاضلاب استان همدان از مردم و ادارات در مجموع ۲۴ میلیارد تومان است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان گفت: شرکت آب و فاضلاب استان همدان ۵ میلیارد تومان حق انشعاب از مردم و ۴ میلیارد تومان حق انشعاب از دستگاه‌های دولتی طلب دارد.

 

انتهای پیام/م م

درباره‌ی خبرنگار1

همچنین ببینید

مصوبات سفر رهبری در کردستان ۱۰۰ درصد متحقق شد

غرب ایران - رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کردستان گفت: اجرای هزار و ۲۵۷ پروژه مصوب سفر رهبر معظم انقلاب در استان ۱۰۰ درصد تحقق پیدا کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *