کاهش آمار ولادت در استان همدان

به گزارش غرب ایران ؛  مدیرکل ثبت احوال استان همدان از کاهش ۱۳.۶ درصدی آمار ولادت در استان همدان خبر داد و گفت: طی ۸ ماه امسال ۱۷ هزار و ۴۳ مورد ولادت در استان همدان ثبت شده است.

اسد حسن‌زاده زورمند گفت: طی ۸ ماهه سال جاری ۱۷ هزار و ۴۳ مورد ولادت در استان همدان ثبت شده که نسبت به ۱۹ هزار و ۷۳۱ مورد ولادت ثبت شده در مدت مشابه سال گذشته کاهش ۱۳.۶ درصدی آمار ولادت در استان همدان را نشان می‌دهد.

حسن‌زاده زورمند با بیان اینکه طبق داده‌های جمعیتی از سال ۱۳۶۰ تاکنون نرخ جایگزینی روند کاهشی داشته و در این بازه زمانی، نرخ خام ولادت در پایان سال ۱۳۹۷ برابر ۱۶ در یک هزار بوده، درحالی‌که این رقم در سال ۶۰ برابر ۱۷.۷ در یک هزار بوده‌است، گفت: بیشترین میانگین سنی مادران در زمان زایمان در استان همدان را بازه سنی ۲۵ تا ۲۹ سال بوده است.

حسن‌زاده زورمند با بیان اینکه در ۸ ماهه سال گذشته ۶ هزار و ۸۰۴ مورد وفات در استان همدان ثبت شده که طی سال ۹۸ به ۷ هزار و ۱۸۰ نفر رسیده‌است، افزود: این آمار نیز در سال جاری افزایش ۵.۵ درصدی دارد.

مدیرکل ثبت احوال استان همدان میانگین سن متوفیان در مردان را ۶۲.۹ و در زنان را ۶۸.۷ سال عنوان کرد.

انتهای پیام/ف

درباره‌ی خبرنگار3

همچنین ببینید

۶۰ درصد شعب رأی گیری دور دوم انتخابات مجلس تمام الکترونیک هستند

رئیس ستاد انتخابات کشور گفت: ۱۱ هزار ۵۰۰ شعبه اخذ رأی در مرحله دوم انتخابات پیش بینی شده است که ۶۰ درصد آن تمام الکترونیک است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *