سالانه ۵ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری در همدان صورت می گیرد

به گزارش غرب ایران  ، سیدسعید شاهرخی استاندار همدان در نشستی با وزیر بهداشت بابیان اینکه برای سال ۱۴۰۰ برنامه‌های راهبردی و عملیاتی در استان همدان در نظر گرفته شده است، گفت: این برنامه‌ها با همکاری نمایندگان مردم و دستگاهای مختلف اجرایی و فرمانداران تدوین و این سند تدوین شده تکلیف استان در حوزه‌های مختلف مشخص کرده است.

وی با تاکید بر اینکه حرکت بر مبنای برنامه در دستورکار استان همدان است، توسعه سمن‌ها، احزاب و گروهها و واحدهای مختلف در حوزه خدمات اجتماعی را از دیگر موضوعات مورد توجه دانست.

استاندار همدان با اشاره به برخی پروژه‌های برجسته درمان استان همدان گفت: مرکز آموزشی درمانی فاطمیه و مرکز جامع سرطان غرب کشور، بیمارستان در حال تکمیل تویسرکان، بیمارستان رزن از پروژه‌های بسیار دانشگاه علوم پزشکی هستند که می‌توانند منشا خدمات بسیار برای استان باشند.

شاهرخی اضافه کرد: طبق سند ۳ ساله استان همدان باید سالانه پنج هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری در همدان صورت گیرد و هر ساله ۲۰ هزار فرصت شغلی ایجاد شود.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان نیز بابیان اینکه در حال حاضر ۱۴ بیمارستان دانشگاهی و ۵ بیمارستان غیردانشگاهی در همدان وجود دارد، گفت: ۷ کلینیک تخصصی و فوق تخصصی در استان همدان وجود دارد.

رشید حیدری مقدم در خصوص راه اندازی بیمارستان خدمات دندانپزشکی جامع نگر شهرستان بهار نیز گفت: در این مرکز خدمات دندانپزشکی تحت بیهوشی جامع نگر ارائه می شود و هم اکنون ۸۰ درصد پیشرقت فیزیکی دارد.

وی تلاش برای تبدیل ایده های پژوهشی به ثروت را در دستورکار دانست و گفت: بیش از ۳۰ طرح پژوهشی بزرگ در ارتباط با صنعت وجود دارد.

وی افزود: تعداد ۲۰ مرکز تحقیقاتی در ۴ پژوهشکده مشغول فعالیت هستند و در این مراکز به دغدغه های حوزه سلامت پرداخته شده است.

حیدری مقدم به روند افزایش تعداد تختهای دیالیزی اشاره داشت و اظهار کرد: تا دو ماه گذشته تعداد ۹۶ تخت دیالیز در همدان وجود داشت که این تعداد در ۴۰ روز گذشته به ۱۵۰ تخت افزایش پیدا کرده است.

وی مرکز جامع سرطان را از پروژه های مهم همدان دانست و افزود: برای این مرکز ۱۳۰میلیارد ریال نیاز است که ۵۰ درصد توسط بنیاد فرشچیان و مابقی توسط دانشگاه تامین می شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان خاطرنشان کرد: پردیس دانشگاه علوم پزشکی با فضای ۱۵هزار مترمربع حداکثر تا خرداد ماه به بهربرداری می رسد.

 

انتهای پیام/م م

درباره‌ی خبرنگار1

همچنین ببینید

دیدار تیم ملی والیبال دانش‌آموزی ایران با رهبر انقلاب

غرب ایران - تیم ملی والیبال دانش‌آموزی ایران که به تازگی قهرمان رقابت‌های ‌والیبال دانش‌آموزان جهان در صربستان شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *