رضایت AFC ‌از میزبانی همدان در برگزاری مسابقات فوتبال مقدماتی نوجوانان آسیا

به گزارش غرب ایران محسن جهانشیر مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان، با بیان این که هر کار بزرگی در همکاری یک مجموعه و حضور افراد کاردان به سرانجام می‌رسد، اظهار داشت: این امر در میزبانی همدان از مسابقات فوتبال زیر ۱۶ سال آسیا که در همدان بر گزار شد مشهود بود.

وی افزود: این مسابقات از بیست و هفتم تا ۳۱ شهریور ماه برگزار شد و از ۶ بازی مقدماتی نوجوانان آسیا با حضور ۴ تیم ایران، افغانستان، مالدیو و فلسطین در ورزشگاه شهید حاجی بابایی مریانج بدون هیچ مشکلی و به شایستگی میزبانی کردیم.

مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان با بیان این که ناظر کنفدراسیون آسیا در این مسابقات و تعدادی از مسئولان فدراسیون  که در طول برگزاری بازی‌ها در همدان حضور داشتند از میزبانی همدان ابراز رضایت کردند گفت: ناظر کنفدراسیون آسیا امکانات همدان را همتراز با استانداردهای ای اف سی خواند و از میزبانی ما قدردانی ویژه کرد.

جهانشیر با بیان این که مسئولان ای اف سی و فدراسیون فوتبال همدان را شایسته میزبانی از مسابقات مهم‌تر و بزرگ‌تر خواندند عنوان کرد: پیش از برگزاری این مسابقات همدان از فستیوال‌های نونهالان ای‌اف سی میزبانی کرده بود، اما این نخستین‌بار بود که مسابقات رسمی ای اف سی به میزبانی پایتخت تاریخ و تمدن ایران زمین برگزار می‌شد.

وی با اشاره به این که میزبانی از مسابقات زیر ۱۶ سال آسیا چند امتیاز مهم برای ورزش و فوتبال همدان داشت تصریح کرد: نخستین امتیاز  میزبانی از این مسابقات این بود که برخلاف بسیاری از میزبانی‌ها، هزینه‌ای برای شهر میزبان نداشت و فدراسیون فوتبال تمام هزینه برگزاری مسابقات را برعهده گرفته بود.

مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان افزود: به خاطر این میزبانی برخی از مشکلات استادیوم‌های شهید حاجی بابایی مریانج و شهدای قدس همدان از جمله نور و اسکوربورد مرتفع شد و مورد تایید ناظران ای اف سی قرار گرفت.

جهانشیر تاکید کرد: همچنین میزبانی شایسته همدان از این مسابقات باعث شد تا ای اف سی و فدراسیون فوتبال بر روی همدان برای میزبانی از مسابقات مهم‌تر و بزرگتر حساب ویژه‌ای بازکنند.

وی با بیان این که همدان از نظر زیرساخت‌های ورزشی وضعیت مناسبی دارد و اولویت فدراسیون‌ها برای واگذاری میزبانی مسابقات مختلف استان همدان است اظهار داشت: هم زمان با میزبانی مسابقات فوتبال نوجوانان آسیا ۳ رویداد مهم ورزشی دیگر هم به میزبانی همدان برگزار شد.

جهانشیر تصریح کرد: مسابقات شطرنج بین المللی اوپن ابن سینا با حضور شطرنج‌بازان داخلی و خارجی، مسابقات سوارکاری قهرمانی کشور و مسابقات سنگنوردی باشگا‌های کشور نیز به خوبی و بدون هیچ مشکلی به ترتیب در باشگاه سوارکاری اویسینا، سالن شش هزار نفری انقلاب و سالن سنگنوردی فرهاد برگزار شد.

وی تاکید کرد: این میزبانی‌های شایسته در همکاری و حمایت مدیریت ارشد استان، نمایندگان همدان، کارکنان اداره‌ کل ورزش و جوانان، هیئت‌های ورزشی، نیروی انتظامی و اصحاب رسانه به سرانجام رسید.

انتهای پیام/م م

درباره‌ی خبرنگار1

همچنین ببینید

آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری از فردا

غرب ایران - راه آهن جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد: پیش فروش بلیت قطارهای مسافری بازه زمانی ۱۸ تا ۳۱ فروردین از روز پنجشنبه ۹ فروردین ماه آغاز می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *