میزبانی اجلاس «راه ابریشم»تمدن همدان را به رخ جهانیان می کشد

به گزارش غرب ایران ؛استاندار همدان گفت: میزبانی از اجلاس جهانی راه ابریشم، تمدن بزرگ و چند هزار ساله همدان را به رخ جهانیان خواهد کشید.

به گزارش کمیته اطلاع‌رسانی اجلاس جهانی راه ابریشم، سیدسعید شاهرخی افزود: استان همدان از تمدنی غنی برخوردار است و شهر همدان تنها شهر دنیاست که در طول هزاران سال همواره در همین نقطه جغرافیایی به عنوان یک شهر شناخته شده است.

وی با بیان اینکه همدان دارای صدها اثر واجد ارزش تاریخی است که در تاریخ تمدن بشریت می‌درخشند برگزاری نشست‌های تخصصی کشورهای عضو “راه ابریشم” در همدان را به فال نیک گرفت‌.

استاندار همدان بیان کرد: این اجلاس همچون میزبانی از کشورهای عضو سازمان همکاری‌های آسیا( ACD) و اجلاس سازمان جهانی جهانگردی در سال ۲۰۱۸ باعث می‌شود همدان بیش از گذشته در کانون توجه کشورهای دنیا به ویژه آسیا قرار گیرد.

وی ادامه داد: همدان با برگزاری این اجلاس ثابت خواهد کرد لایق عنوان پایتخت گردشگری آسیا بوده و هست و آن را همواره برای خود حفظ خواهد کرد.

شاهرخی راه ابریشم را بزرگ‌ترین میراث ماندگار بشریت دانست که نقش به‌سزایی در تعاملات سیاسی، فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و…. دنیا دارد.

وی با بیان اینکه همدان نیز به عنوان یکی از قدیمی‌ترین پایتخت‌های جهان در مسیر این راه قرار گرفته است حضور سران سازمان جهانی یونسکو در این شهر را فرصتی بسیار مغتنم برشمرد.

استاندار همدان گفت: باید از این فرصت حداکثر استفاده را برد و با معرفی جاذبه‌های شاخص، بستر ثبت جهانی آثار تاریخی و طبیعی استان همدان در یونسکو را فراهم کرد.

وی برگزاری نشست گفت‌وگوی ادیان در کنار نشست‌های تخصصی “راه ابریشم” در این اجلاس را اتفاق مهم و مثبتی دانست و گفت: همدان از دیرباز مهد ادیان مختلف بوده و پیروان ادیان الهی در کنار هم در این خطه زندگی می‌کردند که نمادهای این مسأله در جای جای شهر همدان هویداست.

شاهرخی با بیان اینکه توجه به  توسعه گردشگری جزو اولویت‌های اصلی استان است اظهار کرد: در همین راستا زیرساخت‌های لازم فراهم شده و امروز همدان می‌تواند سالانه پذیرای صدها هزار گردشگر داخلی و خارجی باشد.

وی توسعه حمل و نقل ریلی، هوایی، جاده‌ای، گسترش مراکز اقامتی و خدماتی، گسترش مراکز تفریحی، مرمت  آثار و بناهای تاریخی را از جمله اقدامات استان در توسعه گردشگری برشمرد و گفت: همدان آمادگی دارد در حوزه‌های مختلف گردشگری از جمله سلامت، ورزشی، فرهنگی، تاریخی، طبیعت‌گردی و…. میزبان گردشگران باشد.

انتهای پیام/خ

درباره‌ی خبرنگار2

همچنین ببینید

دیدار شاعران و اساتید ادبیات فارسی با رهبر انقلاب

غرب ایران - در شب ولادت با سعادت کریم اهل‌بیت حضرت امام حسن مجتبی علیه‌السلام جمعی از شاعران و اهالی فرهنگ و ادب فارسی با رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار کردند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *