اخبار همایش راه ابریشم بازتاب جهانی دارد

به گزارش غرب ایران ؛نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی گفت: اخبار همایش راه ابریشم بازتاب جهانی دارد و باید از این ظرفیت استفاده کرد و همدان را در صدر اخبار جهانی قرار داد.

به گزارش کمیته اطلاع‌رسانی اجلاس جهانی راه ابریشم، امیر خجسته با بیان اینکه هزاران سال قبل از جاده ابریشم برای انتقال کالا از چین به اروپا و برعکس استفاده می‌شده است، افزود: ۱۶ کشور از جمله ایران در مسیر این جاده قرار گرفته‌اند و هرساله همایشی برای انتقال فرهنگ و بررسی ادیان در یکی از کشورهای راه ابریشم برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: برگزاری همایش جهانی راه ابریشم فرصتی است که در ادامه نشست‌های بین‌المللی سال ۲۰۱۸ در همدان ایجاد شده و باید نهایت استفاده را از آن برد.

خجسته جاده ابریشم را راه تبادل فکر، فرهنگ و اندیشه معرفی کرد و گفت: همدان در همایش جهانی راه ابریشم میزبان ۱۴ کشور است و باید از این فرصت برای معرفی ظرفیت های گردشگری و تاریخی این استان استفاده شود.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مدیریت سیاسی و فرهنگی استان باید صدای همدان را بلندتر از سایر نقاط به گوش جهانیان برسانند، عنوان کرد: در همایش جهانی راه ابریشم باید از تجربه همدان ۲۰۱۸ برای بهره‌وری حداکثری از این رویداد استفاده کنیم.

خجسته با بیان اینکه حضور سران سازمان یونسکو در همایش جهانی راه ابریشم باید مغتنم شمرده شود، اضافه کرد: متاسفانه همدان با ۱۸۰۰ جاذبه تاریخی و طبیعی ثبت جهانی ندارد که این امر نشان دهنده غفلت مسئولان این حوزه است.

وی با بیان اینکه چندین اثر استان از جمله تپه هگمتانه و  غار علی‌صدر قابلیت ثبت جهانی دارند عنوان کرد: در همایش جهانی راه ابریشم باید ظرفیت های تاریخی و طبیعی همدان به اعضای یونسکو و مهمانان این همایش معرفی شوند.

خجسته بیان داشت: استفاده از ظرفیت همایش جهانی راه ابریشم برای ثبت جهانی آثار تاریخی و طبیعی همدان و جذب گردشگران خارجی موثر خواهد بود.

 

انتهای پیام/خ

درباره‌ی خبرنگار2

همچنین ببینید

دیدار کارگران با رهبر انقلاب

غرب ایران - رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار هزاران نفر از کارگران، با بیان نقش کلیدی جامعه کارگری در جهش تولید و بهبود وضع اقتصادی کشور، به تبیین وظایف مسئولان برای حل مشکلات قشرِ قانع و نجیب کارگر پرداختند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *