۲۸۵ هزار دانش‌آموز همدانی راهی مدرسه می‌شوند

به گزارش غرب ایران ؛ مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان گفت: ۲۸۵ هزار دانش‌آموز در همدان همزمان با آغاز سال تحصیلی راهی مدرسه می‌شوند.

محمد پورداود مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان با بیان اینکه ۲۸۵ هزار دانش‌آموز در همدان همزمان با آغاز سال تحصیلی راهی مدرسه می‌شوند، اظهار داشت: این تعداد دانش آموز در ۱۰ هزار کلاس تحصیل خواهند کرد.

او با بیان اینکه در سال جاری از نظر تعداد معلم و مربی مشکلی در استان وجود ندارد افزود: در سال جاری ۵۰۰ مربی پیش دبستانی و آموزش دهنده سوادآموزی تبدیل وضعیت شده اند.

پورداود با اشاره به جایگاه تعلیم و تربیت در آیات نورانی قرآن و روایات اسلامی، گفت: خداوند پیامبران را برای تربیت انسان‌ها فرستاده و برای فهماندن این موضوع تزکیه را بر تعلیم مقدم داشته است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان اظهار داشت: برای تحقق اهداف تعلیم و تربیت اسلامی برنامه عملی یعنی سند تحول بنیادین طراحی شده که نقشه راه آموزش و پرورش است.

او بیان کرد: رهبر معظم انقلاب سند تحول را نسخه شفابخشآغاز   آموزش و پرورشخوانده اند.

پورداود اظهار داشت: در این سند مفاهیم ارزشمندی، چون مدرسه صالح، هویت ایرانی – اسلامی و حیات طیبه از جایگاه ویژه‌ای برخوردارند و مدرسه کانون فرهنگی محله است.

او آموزش و پرورش را متعلق به آحاد جامعه دانست و تاکید کرد: همه بخش‌ها باید به کمک دستگاه تعلیم و تربیت بیایند تا مهر باشکوهی را در آغاز سال تحصیلی جدید شاهد باشیم.

انتهای پیام/ خ

درباره‌ی خبرنگار2

همچنین ببینید

آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری از فردا

غرب ایران - راه آهن جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد: پیش فروش بلیت قطارهای مسافری بازه زمانی ۱۸ تا ۳۱ فروردین از روز پنجشنبه ۹ فروردین ماه آغاز می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *