بهره برداری و کلنگ زنی ۷۰۵ طرح همدان در هفته دولت

به گزارش غرب ایران:سید سعید شاهرخی در نخستین روز از هفته دولت در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان افزود: به دنبال بهره برداری از این طرح ها یک هزار و ۲۳۳ شغل در این استان ایجاد می شود.

وی اظهار داشت: ساده زیستی، کم مصرف کردن، صرفه جویی و تلاش مستمر از مهمترین ویژگی هایی است که دولت و کابینه شهید رجایی را ماندگار کرد.

شاهرخی با بیان اینکه شهید رجایی و کابینه این شهید بزرگوار خود را وقف مردم و کشور کردند ادامه داد: دوران زندگی و نوع نگاه شهید رجایی به مردم متفاوت بود و می توان کتاب ها از آن نوشت.

استاندار همدان عنوان کرد: حالا پس از چهل سال ما می توانیم با الگو برداری از این دولت و با پیروی از منویات رهبر معظم انقلاب به مردم خدمت رسانی کنیم.

وی اضافه کرد: امروز هفته دولت را در شرایطی گرامی می داریم که دشمن با محاسبات غلط و تحریم ناعادلانه ، مردم، اقتصاد و صنعت ما را هدف قرار گرفته است.

شاهرخی ادامه داد: یکی از رسالت های سنگین دولت به عنوان پیشرو در مبارزه با این تحریم ها است که با هماهنگی با رهبر معظم انقلاب و حمایت های مردم اجازه ندادند که تحریم ها بر کشور اثر بگذارد.

وی تاکید کرد: پس از چندین ماه فشار سنگین اقتصادی شاهد ثبات بازار هستیم و هیچ یک از واحد های تولیدی استان همدان به خاطر تحریم تعطیل نشده است.

استاندار همدان افزود: در این جنگ اقتصادی تولید کنندگان و فعالان اقتصادی در کنار مردم با وجود گرانی ها نگذاشتند دشمن نقشه شوم خود را پیاده کند.

شاهرخی بیان کرد: سپاه پاسداران با شهامت و شجاعتی که دنیا را تحت تاثیر قرار داد پهباد آمریکایی را پایین کشید و با وجود قلدری انگلستان کشتی آنها را متوقف کرد که اینها بیانگر اقتدار و همدلی ملت ایران و مسئولان است و تا پیروزی نهایی ادامه پیدا می کند.

وی گفت: ایجاد تفرقه از دیگر اهداف دشمن است اما یکی از رمز و راز های انقلاب اسلامی ایران همدلی و اتحاد مردم است.

شاهرخی تاکید کرد: توجه به تولید ،معیشت و اشتغال از مهمرین اولویت های ما در استان است.

وی با بیان اینکه استان برای توسعه باید برنامه مدون داشته باشد، گفت: جذب سرمایه گذاری نخستین اولویت ما در راه توسعه استان است که بر اساس آن در مدت سه سال باید ۱۵۰ هزار میلیارد ریال اعتبار در استان سرمایه گذاری شود.

استاندار همدان با اشاره به اینکه دومین اولویت ما توسعه، تسهیل و رفع موانع صنعت استان است، عنوان کرد: به دنبال احیای نزدیک به یک هزار واحد فعال، نیمه فعال ، تعطیل شده و واحد های قابل ارتقا هستیم.

شاهرخی اضافه کرد: با وجود تمام مشکلات موجود، استان همدان به عنوان یک کارگاه بزرگ زمینه های ایجاد اشتغال را دارد و در حوزه راه بیش از ۱۰ طرح مهم ملی در دست اجرا داریم که زیرساخت های استان را متحول می کند.

وی با اشاره به اینکه بیش از یک هزار هکتار فضا در منطقه ویژه اقتصادی آماده سرمایه گذاری است، گفت: در کل کشور چهار شهرک برای راه اندازی شهرک های فناور های‌ تک تخصیص اعتبار شده که یکی از آن در همدان است که امیدواریم با استفاده از آن علم را به ثروت تبدیل کنیم.

استاندار همدان گفت: شهرک بنکداری همدان به عنوان بار انداز غرب کشور است و حتی می تواند اقلام مورد نیاز کشورهای همسایه غرب کشور را تامین کند.

وی ادامه داد: امروز پس از گذشت چند ماه از باران های سیل آسای نوروز ۹۸ حدود هشت هزار واحد مسکونی بازسازی و تعمیر شده است که در نوع خود یک رکورد شکنی است.

شاهرخی با بیان اینکه بیش از ۱۱۰ میلیون متر مکعب آب را ذخیره کردیم ابراز امیدواری کرد: سد نعمت آباد تا پایان سال بهره برداری شود.

استاندار همدان ۳۰ نوع مواد معدنی را در استان بهره برداری می کنیم و در حوزه معدن ۱۵ هزار میلیارد ریال طرح در دست اجرا داریم.

وی با اشاره به اینکه یکی از معدود استان هایی هستیم که ۲ اورژانس هوایی داریم اضافه کرد: استان همدان با ۴۳ پزشک دارای فوق تخصص و بیش از ۵۰۰ پزشک متخصص قطب پزشکی غرب کشور است که بیمارانی نیز از کشور های همسایه برای درمان به همدان مراجعه می کنند.

انتهای پیام/خ

درباره‌ی خبرنگار2

همچنین ببینید

توزیع میوه شب عید همدان آغاز شد

غرب ایران- مدیر تعاون روستایی استان همدان گفت: ۶۰۰ تن میوه شب عید شامل سیب و پرتقال در این استان تامین شده و از صبح امروز (شنبه) ۲۶ اسفند توزیع آن شروع شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *