احداث بزرگترین شهرک گلخانه‌ای در همدان

به گزارش غرب ایران ، رضا زمانی، معاون فرماندار همدان در کارگروه امور اقتصادی و تولیدی بخش کشاورزی شهرستان همدان، با بیان اینکه اولویت اول استان و شهرستان برنامه ۳ ساله است، اظهار کرد: پیشرفت پروژه‌های جهادکشاورزی همدان ۴۹ درصد بوده که در بخش گلخانه‌ها ۳ درصد پیشرفت داشته است.

او با اشاره به سند توسعه استان همدان تصریح کرد: ۲ شهرک گلخانه‌ای ۱۵ هکتار و ۱۰ هکتاری و یک گلخانه ۱۰ هکتاری در شهرستان همدان در حال احداث است که با اجرای این میزان برنامه سال ۹۸ جهادکشاورزی شهرستان در زمینه توسعه سطح گلخانه‌ها محقق می‌شود.

زمانی افزود: شهرک گلخانه‌ای نیکو سخن نخستین شهرک گلخانه‌ای بخش خصوصی در استان بوده که در سطح ۲۵ هکتار و در ۴۴ قطعه احداث خواهد شد.

او یادآور شد: این شهرک گلخانه‌ای ۱۸ هکتار سطح مفید دارد که برای ۲۱۶ نفر اشتغالزایی خواهد داشت که امیدواریم در هفته دولت نخستین واگذاری‌ها به متقاضیان آغاز شود.

معاون فرماندار همدان بیان کرد: سطح گلخانه‌های موجود در شهرستان همدان ۳۵ هکتار است که رتبه اول را در زمینه سطح گلخانه‌ها در استان داریم.

او درباره تخصیص آب برای واحد‌های گلخانه‌ای سطح شهرستان، ادامه داد: امیدواریم بتوانیم از محل ابطال تخصیص‌های موجود بتوانیم بخش کشاورزی را تقویت کنیم که در این راستا نیاز است بدانیم چند درصد از تخصیص‌ها ابطال و به متقاضیان جدید واگذار شده است.

زمانی از امور آب شهرستان خواست با توجه به اینکه اهتمام دولت افزایش سطح زیرکشت گلخانه‌ها است، درباره تخصیص آب به گلخانه‌ها بیش از پیش توجه کند.

معاون فرماندار همدان با تأکید بر ذخیره و تأمین سوخت گلخانه‎های شهرستان همدان، خاطرنشان کرد: طبق روال قبل جهادکشاورزی به واحد‌های تولیدی شهرستان اعلام کند تا برای ذخیره‌سازی سوخت مورد نیاز خود اقدام داشته باشند.

انتهای پیام/م م

درباره‌ی خبرنگار1

همچنین ببینید

دیدار کارگران با رهبر انقلاب

غرب ایران - رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار هزاران نفر از کارگران، با بیان نقش کلیدی جامعه کارگری در جهش تولید و بهبود وضع اقتصادی کشور، به تبیین وظایف مسئولان برای حل مشکلات قشرِ قانع و نجیب کارگر پرداختند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *