پیش بینی ۳۰۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری طی ۳ سال در ملایر

به گزارش غرب ایران ، سید سعید شاهرخی استاندار همدان در مراسم افتتاحیه سومین جشنواره «ملایر شهر ملی منبت ایران» گفت: ملایر از شهرهای تاریخی کشور با ۳۴۰ اثرتاریخی است و مردمی پرتلاش و هنرمند دارد.

وی به اجرای سند راهبردی توسعه استان همدان اشاره کرد و گفت: سهم شهرستان ملایر از ۱۵ هزارمیلیاردتومان سرمایه گذاری طی سه سال در استان همدان نزدیک ۳ هزارمیلیاردتومان است.

استاندار همدان با تاکید بر اینکه سالیانه ایجاد ۲۰ هزار شغل برای استان همدان پیش بینی شده است، اضافه کرد: سهم شهرستان ملایر طی این ۳ سال ایجاد ۱۰ هزار شغل خواهد بود.

شاهرخی ثبت انگور ملایر به عنوان ۵۳ مین محصول کشاورزی را یک فرصت  کم نظیر برای توسعه این شهرستان برشمرد و اضافه کرد: در حوزه کشاورزی به دنبال  توسعه و افزایش گلخانه ها با شیوه جدید هستیم و سهم شهرستان ملایر افزایش ۲۵ هکتار گلخانه است

وی با یاداوری اینکه در استان همدان ۳۰ نوع ماده معدنی داریم اما بدنبال این هستیم فرآوری سنگ را ازجمله در شهرستان ملایر در دستور کار قراردهیم، گفت: در ملایر ۱۵۰۰میلیارد تومان طرح در حوزه صنعت و معدن در دست اقدام است که در اشتغالزایی شهرستان تاثیر زیادی خواهد داشت.

استاندار همدان تاکید کرد: در حوزه صنایع دستی نیز شهرستان ملایر ظرفیت بزرگی دارد و ۱۵ نوع صنایع دستی در شهرستان ملایر رونق دارد که این ظرفیت بزرگی برای توسعه است.

شاهرخی با اشاره به اینکه در صنعت مبل و منبت بیش از ۲۵ هزار نفر در این حوزه فعالیت دارند و این بخش نیز فرصت بزرگی برای توسعه شهرستان است، افزود: ثبت جهانی مبل و منبت ملایر را در جلسه با معاون رئیس جمهور پیگیری خواهیم کرد و با حل مشکلات مطرح شده به زودی این افتخار بزرگ را برای مردم ملایر جشن خواهیم گرفت.

استاندار همدان همچنین به ظرفیت های میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان ملایر اشاره کرد و گفت: پرونده ثبت جهانی ارگ نوشیجان در اولویت و در حال پیگیری است.

فرماندار ویژه ملایر نیز برگزاری سومین جشنواره بزرگ مبل و منبت را مقدمه ای برای جهانی شدن منبت ملایر عنوان و تاکید کرد: ۱۰ کمیته ای که برای برگزاری جشنواره فعالیت می کنند، باید فعالیت خود را ادامه دهند تا بتوانیم مجوز جهانی شدن منبت را نیز بگیریم.

قدرت الله ولدی با اشاره به در نظر گرفتن تسهیلات با نرخ بهره کم برای خریداران مبل و منبت در ملایر افزود: بیش از ۱۰۰ میلیارد ریال تسهیلات مختص این شهرستان برای این منظور در نظر گرفته شده که از طریق صندوق کارآفرینی امید پرداخت می شود و سقف زمانی آن تا پایان امسال است.

فرماندار ویژه ملایر یادآور شد: به هر خریدار مبل و منبت در ملایر ۱۵۰ میلیون ریال تسهیلات با سود ۴ درصد و باز پرداخت ۳۶ ماهه داده می شود و پیش فاکتور را نیز نمایشگاه داران دارای کد شناسایی و مجوز فروش ارائه می دهند.

وی با تاکید بر اینکه ملایر را از معبر گردشگری به مقصد گردشگری تبدیل خواهیم کرد، گفت: ظرفیت های این شهرستان بسیار است و باید از این امتیاز برای توسعه هرچه بیشتر ملایر بهره برد.

 

انتهای پیام/م م

درباره‌ی خبرنگار1

همچنین ببینید

دیدار شاعران و اساتید ادبیات فارسی با رهبر انقلاب

غرب ایران - در شب ولادت با سعادت کریم اهل‌بیت حضرت امام حسن مجتبی علیه‌السلام جمعی از شاعران و اهالی فرهنگ و ادب فارسی با رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار کردند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *