هدف گذاری کشت زعفران در بیش از هزار هکتار از عرصه‌های زراعی استان

به گزارش غرب ایران ،رضوانی جلال، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان گفت:در ۱۰ سال آینده، کشت زعفران در بیش از هزار هکتار از عرصه‌های زراعی استان هدف گذاری شده است.
وی افزود:کشت محصولات کم آب بر به منظور اصلاح الگوی مصرف و افزایش بهره وری در تولید در دستور کار این سازمان است.

رضوانی جلال خاطرنشان کرد: می‌توان با توسعه کشت گیاهان دارویی و توجه به زیر ساخت‌ها نقشی مهم و اساسی در اجرای طرح‌های جدید کشاورزی در استان همدان ایفا کرد.

وی تصریح کرد: کشت گل محمدی با فناوری روز سال ۸۳ در ۵۵ هکتار در همدان آغاز شد که این رقم اکنون به بیش از ۱۸۰ هکتار رسیده است.

رییس سازمان جهادکشاورزی همدان با بیان اینکه با کاشت زعفران می‌توان گامی اساسی در تحقق اجرای برنامه اقتصادی مقاومتی و کاهش آمار بیکاری در همدان برداشت، بیان کرد: زیرساخت‌های لازم برای کشت گیاهان دارویی و کم آب بر در استان باید تقویت شود در سال جاری واحد‌های خوبی در بخش فراوری گل محمدی راه اندازی شده است.

رضوانی جلال ادامه داد: کشت گلمحمدی، گشنیز، رازیانه و زعفران علاوه براینکه ارز آوری قابل توجهی برای کشاورزان دارد می‌تواند به افزایش اشتغالزایی در این بخش از اقتصاد استان منجرشود و کشت گیاهان دارویی به عنوان ظرفیت اقتصادی پنهان در بخش کشاورزی همدان می‌تواند جایگزین تولید بسیاری از محصولات کشاورزیآب بر مانند صیفی جات شود.

انتهای پیام/م م

درباره‌ی خبرنگار1

همچنین ببینید

دیدار کارگران با رهبر انقلاب

غرب ایران - رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار هزاران نفر از کارگران، با بیان نقش کلیدی جامعه کارگری در جهش تولید و بهبود وضع اقتصادی کشور، به تبیین وظایف مسئولان برای حل مشکلات قشرِ قانع و نجیب کارگر پرداختند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *