سرعت یافتن اجرای خط انتقال آب از سد کلان به ملایر

به گزارش غرب ایران ،مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان همدان ار پیشرفت ۷۵ درصدی خط انتقال آب شرب از سد کلان به شهر. ملایربه طول ۳۶ کیلومتر خبر داد.

منصور ستوده، مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای استان همدان گفت: ازطرح‌های عمرانی امسال شرکت آب منطقه‌ای استان همدان، آبرسانی به ملایر از سد کلان، آبرسانی به تویسرکان از سد سرابی است که به ترتیب هر کدام دارای ۷۵ درصد و ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند.
وی با بیان اینکه عملیات اجرایی این طرح از سال ۸۹ آغاز شده است افزود: آب تصفیه شده از تصفیه‌خانه با خط انتقال به دو مخزن ۵ هزار متر مکعبی در بام ملایر و یک مخزن ۱۴ هزار متر مکعبی درپیرویلان انتقال می‌یابد.
وی با اشاره به اینکه هم اکنون ظرفیت سد کلان تکمیل و حدود ۴۵ میلیون متر مکعب آب پشت سد ذخیره شده، بیان‌کرد: در حال حاضر آب سد باز و سرریز هم دارد.
ستوده تأکید کرد: باز کردن آب سد علاوه بر تغذیه آبخوان در اراضی پایین دست سد، سبب بالا آمدن سطح آب‌های زیرزمینی، افزایش آب‌دهی چاه‌های پایین دست رودخانه و چاه‌های اطراف نیز می‌شود.
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان همدان گفت: سد سرابی تویسرکان در ۱۰ کیلومتری شهر تویسرکان است، این سد از نوع سنگ ریزه‌ای با هسته رسی با ارتفاع ۷۰ متر و طول تاج ۲۸۷ متر است که سالیانه ۱۱ میلیون و پانصد هزار مترمکعب آب را تنظیم خواهد کرد.
وی افزود: ساخت سد نعمت آباد، سد خرمرود، سد گرین، آبرسانی به همدان، انتقال آب از دره مرادبیگ به تصفیه خانه شهید بهشتی همدان، مطالعه تغذیه مصنوعی خردمند و ینگی کند در شهرستان ملایر تغذیه مصنوعی هلور و آجین در شهرستان اسد‌آباد، مطالعه ساماندهی رودخانه‌های استان، مطالعه بند‌های ذخیره آب در تویسرکان، احداث کانال‌های درجه یک آبیاری نهر شعبان، فارسبان، بیان‌تکه، راج و وهمان شهرستان نهاوند، اجرای طرح ملی استانی تعال بخشی منابع آب زیرزمینی استان، مرمت و بازسازی تاسیسات آبی، تکمیل و تجهیز ایستگاه‌های پایش کیفی منابع آب استان، تکمیل و تجهیز شبکه‌های اندازه گیری آب‌های سطحی و زیر زمینی استان، از مهمترین طرح‌های تملک دارایی‌های سرمایه‌ای ملی و استانی است که شرکت آب منطقه‌ای در سال جاری در دست اجرا دارد.

 

انتهای پیام/م م

درباره‌ی خبرنگار1

همچنین ببینید

توزیع میوه شب عید همدان آغاز شد

غرب ایران- مدیر تعاون روستایی استان همدان گفت: ۶۰۰ تن میوه شب عید شامل سیب و پرتقال در این استان تامین شده و از صبح امروز (شنبه) ۲۶ اسفند توزیع آن شروع شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *