امام جمعه همدان: قوه قضائیه ‌در مبارزه با مفسدان اقتصادی از هیاهوی سیاسیون ترسی نداشته باشد

به گزارش غرب ایران ، آیت‌الله حبیب‌الله شعبانی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته ضمن دعوت نمازگزاران به تقوای الهی اظهار داشت: حرف اول همه انبیأ و اولیای خدا تقواست که انشاءالله این پرهیزکاری و باور قلبی نصیب ما شود.

وی ضمن تسلیت به مناسبت فرارسیدن شهادت امام صادق (ع)  افزود: در دوران امامت امام صادق (ع ) اتفاقات فراوانی رقم خورد و در آن زمان در آن شرایط اجتماعی امام صادق (ع ) مذهب حقه امامیه و شیعه را ترویج کرد.

امام جمعه همدان با اشاره به اینکه قبل از امامت امام صادق تشیع چندان بروز و ظهور اجتماعی نداشت، گفت: پس از شهادت امام حسین (ع ) تشیع در جامعه حالت عزلت پیدا کرده بود اما توسط امام صادق احیا شد.

آیت‌الله شعبانی با بیان اینکه امام صادق‌ (ع ) در مسئله ولایت و اثبات ولایت معصومین تلاش‌های زیادی کردند، بیان کرد: امام صادق برای احیای بسیاری از مسائل مهم در جامعه تلاش کردند که ولایت یکی از آن مسائل بود.

وی با تأکید بر اینکه نماز، روزه، حج و زکات بدون ولایت فایده ندارد، عنوان کرد: معرفت نسبت به ائمه معصومین ابتدا و انتهای همه رفتار‌های شایسته است.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با تأکید بر اینکه امام صادق (ع )در عرصه تربیت شاگردان جوان و نخبه بسیار تلاش کردند، ابراز کرد: در تاریخ تربیت ۴ هزار شاگرد توسط امام صادق  به ثبت رسیده است.

آیت‌الله شعبانی با اشاره به اینکه امام صادق (ع) علاوه بر تربیت جوانان و نخبگان به مسئله تربیت های همگانی نیز توجه داشتند، تصریح کرد: توصیه امام صادق  برای عاقبت به خیری این است که  حق خداوند رعایت شده و نعمت‌های خداوند در راه معصیت و گناه استفاده نشود، بنده‌ای در مقابل حلم خداوند مغرور نشود و احترام کسانی که به اهل بیت مودت دارند حفظ شود.

وی در خطبه دوم با بیان اینکه در هفته قوه قضاییه قرار داریم، اظهار داشت: سالروز شهادت مظلومانه شهید بهشتی و ۷۲ نفر از یاران ایشان است که یاد و خاطره آن‌ها را گرامی می‌داریم.

امام جمعه همدان با تأکید بر اینکه طبق اشارات قرآن مبارزه با فساد باید با قوت و قدرت انجام شود، مطرح کرد: مبارزه با فساد نباید همراه با رحم باشد و مفسد نباید در هیچ عرصه‌ای احساس امنیت کند.

آیت‌الله شعبانی با اشاره به اینکه قوه قضائیه باید با قدرت با مفسدان برخورد کند و رحم به مفسد ظلم به جامعه است ضمن اینکه در مبارزه با فساد نباید ترسید، افزود: در مبارزه قوه قضائیه و نیروی انتظامی با فساد منافع عده‌ای به خطر می‌افتد و سعی می‌کنند در جامعه هیاهو به پا کنند اما باید با قدرت، قوت و بدون ترس با مفسدان برخورد کرد.

وی با بیان اینکه گاهی موارد و البته بسیار کم ممکن است در قوه قضائیه نیز فساد وجود داشته باشد، گفت: مبارزه با این مفسدان باید با قوت و قدرت بیشتری همراه باشد.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با تأکید بر اینکه قوه قضائیه باید اعتماد مردم را تقویت کند، تصریح کرد: بهترین مدافع اقدامات قوه قضائیه عملکرد قوه است.

آیت‌الله شعبانی با اشاره به اینکه در برابر فشارهای اقتصادی موجود در جامعه عملکرد قوه قضائیه باید محکم و با قدرت باشد که هست، بیان کرد: مفسد اقتصادی نباید در جامعه احساس امنیت کند.

وی با بیان اینکه در چند ماه اخیر با مفاسد اقتصادی و اجتماعی مواجه‌ شده‌ایم که مردم را به شکایت واداشته تا با این مفسدان با قدرت مبارزه شود، عنوان کرد: با مفاسد اجتماعی باید برخورد شود.

امام جمعه همدان با تأکید بر اینکه در مبارزه با برخی از ناهنجاری ها در جامعه باید مدیریت کرد، اظهار داشت: امیدواریم با مدیریت جدید قوه قضائیه اعتماد به قوه تقویت شود.

آیت‌الله شعبانی با اشاره به اینکه بسیاری از مشکلات حقوقی در جامعه مربوط به عدم اطلاع مردم از قوانین است، ابراز کرد: مردم اقدامات مختلف به خصوص در مسائل مالی قبل از اقدام نسبت به مطالعه قوانین و مراجعه به مشاوره‌های حقوقی اقدام کنند.

وی در مورد هفته حقوق بشر آمریکایی با اشاره به اینکه متأسفانه امروز حقوق بشر به عنوان ابزار استعماری در دست آمریکا است، تأکید کرد: امروز حقوق بشر برای آمریکا تنها یک بهانه است.

امام جمعه همدان با بیان اینکه کودتای ۲۸ مرداد، اقدامات دوره انقلاب، دوران دفاع مقدس و بلوکه کردن ۱۰۰ میلیارد دلار از دارایی های ایران در آمریکا کدام یک با قوانین بین‌المللی سازگاری دارد، بیان کرد:راه‌اندازی، ترویج و حمایت گروه‌های القاعده، طالبان، وهابیت و داعش، دست داشتن در حملات عربستان به یمن، آدم کشی در سرزمین‌های اسلامی این‌ها کدام یک نماد حقوق بشر است؟

آیت‌الله شعبانی با تأکید بر اینکه چرا قوانین بین‌المللی در برابر استکبار آمریکا ساکت هستند و چرا قوانین بین‌المللی فقط به نفع منافع دولت‌های استکباری است، عنوان کرد: امروز در چند روز اخیر نیز موضوع تحریم وزیر خارجه ایران را مطرح کرده است که این مسئله کاملا بر خلاف همه قوانین بین‌الملی است.

انتهای پیام/م م

درباره‌ی خبرنگار1

همچنین ببینید

دیدار کارگران با رهبر انقلاب

غرب ایران - رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار هزاران نفر از کارگران، با بیان نقش کلیدی جامعه کارگری در جهش تولید و بهبود وضع اقتصادی کشور، به تبیین وظایف مسئولان برای حل مشکلات قشرِ قانع و نجیب کارگر پرداختند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *