بازگشت فولاد به چرخه تولید

به گزارش غرب ایران ؛ رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان با تأکید برجلوگیری از تعطیلی واحدهای تولیدی استان، گفت: به دنبال تمام واحدهایی که هنوز نمرده‌اند می‌رویم و مشکلات آنها را به ترتیب پیگیری می‌کنیم.

حمیدرضا متین با اشاره به بازگشت واحدهای تعطیل به چرخه تولید، اظهارکرد: در حال پیگیری بازگشت فولاد به چرخه تولید هستیم.

وی تصریح کرد: شرکت “کیان کردسا”ی ملایر که اولین تولیدکننده نخ‌های صنعتی تایر در استان همدان است یکی از واحدهای پر سرو صدای همدان در چند وقت اخیر بوده که در دستور کار قرار داده شد تا ظرف ۲ ماه آینده به تولید برگردد.

متین از بازگشت واحد تولید گرافیت فیلتر تسویه آب به چرخه تولید خبرداد و  افزود: شرکت پاک چینی که تولیدکننده گرافیت تسویه آب است به چرخه تولید برگشته است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان با تأکید براینکه کاهش واردات باعث رونق تولید شده است، خاطرنشان کرد: با کاهش واردات تولید داخل رونق خاصی پیدا کرده است به طوریکه واحدهای گونی‌بافی همدان در گذشته با ۲۰ درصد ظرفیت کار می‌کردند امروز با ۹۰ درصد ظرفیت خود تولید دارند.

بدهی کارخانه خوش نوش به تأمین اجتماعی تعیین تکلیف می‌شود

وی درباره کارخانه “خوش نوش” همدان نیز یادآور شد: این کارخانه به کار خود ادامه می‌دهد و فروش خوبی هم دارد اما قرار شده مشکل این واحد با سازمان تأمین اجتماعی تعیین تکلیف شود.

متین با بیان اینکه کارخانه خوش نوش به بهانه تسویه حساب بیمه تعدادی از کارگران خود را تعدیل کرده است، افزود: تمدید کارت بازرگانی منوط به تسویه حساب بیمه است و این شرکت به این بهانه ۲۷ نفر از کارگران خود را تعدیل کرد اما مجدد ۱۷ نیروی جدید استخدام کرد.

وی با اشاره به اینکه براساس گفته مدیرعامل شرکت “خوش نوش” این کارخانه از قبل به سازمان تأمین اجتماعی بدهکار بوده است، عنوان کرد: مبلغ اصلی بدهی خوش نوش به تأمین اجتماعی یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون بوده که بخشی از بدهی فعلی این شرکت جریمه  بوده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان با بیان اینکه موضوع شرکت خوش نوش در ستاد تسهیل استان مطرح و بررسی شده است، اظهارکرد: اینطور که می‌بنییم سازمان تأمین اجتماعی برنده است.

 کارخانه کیوان بدهی سنگینی ندارد

متین درباره وضعیت کارخانه “کیوان” همدان نیز کفت: این کارخانه مشکل خاص و بدهی سنگینی نداشته و می‌تواند تولید خود را افزایش دهد اما متأسفانه این کار را نمی‌کند.

وی با اشاره به بدهی مالیاتی شرکت کیوان، ادامه داد: این کارخانه مالیات خود را پرداخت نکرده است درحالیکه نیاز مالی نداشته و از وضع مالی خوبی برخوردار است.

وی خاطرنشان کرد: کارخانه کیوان همدان ۳۵ نفر از نیروهای خود را تعدیل کرده  که در جلسه‌ای که در حضور دادستان داشتیم این کارخانه موظف شد تا پایان تیرماه این ۳۵ نفر را به کار برگرداند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان با اشاره به اینکه چرم شهباز همدان وضع مناسبی دارد، گفت: چرم شهباز مشکل محیط زیستی دارد و به همین دلیل در را باز نمی‌کند اما تولید آن همچنان انجام می‌گیرد.

متین بیان کرد: درحال حاضر چرم گران شده و صادرات خیلی به صرفه شده است بنابراین وضعیت چرم شهباز آنطور که به نظر می‌رسد بد نیست.

وی با تأکید براینکه کشش پذیری صادرات چرم بالا رفته است، افزود:  وضعیت چرم در استان نسبت به سال‌های  گذشته خیلی بهتر شده است.


انتهای پیام/خ

درباره‌ی خبرنگار2

همچنین ببینید

دیدار کارگران با رهبر انقلاب

غرب ایران - رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار هزاران نفر از کارگران، با بیان نقش کلیدی جامعه کارگری در جهش تولید و بهبود وضع اقتصادی کشور، به تبیین وظایف مسئولان برای حل مشکلات قشرِ قانع و نجیب کارگر پرداختند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *