بیمه سلامت ۱۵میلیارد تومان برای درمان زوج‌های نابارور همدان پرداخت کرده است

غرب ایران – مدیرکل بیمه سلامت استان همدان از افزایش پوشش بیمه‌ای هزینه‌های درمان نازایی و ناباروری خبر داد و گفت: بر اساس دستور العمل جدید سازمان بیمه سلامت ایران، سقف‌گذاری خدمات برای زوجین تحت درمان ناباروری و نازایی برداشته شده است.

به گزارش پایگاه خبری غرب ایران ؛ فریبرز نیاستی، با بیان اینکه حمایت‌های بیمه‌ای از زوجین نابارور در سال جاری افزایش یافته و محدودیت‌های دستور العمل قبلی برداشته شده است، اظهار داشت: ۲۸ قلم آزمایش‌های تشخیصی ژنتیک به پوشش بیمه‌ای سازمان بیمه سلامت ایران اضافه شده است.

وی افزود:  این آزمایش‌ها مربوط به افرادی است که سقط جنین‌های مکرر داشته اند که این خدمت تا پیش از این تحت پوشش بیمه نبود.

مدیرکل بیمه سلامت استان همدان گفت: بررسی وضعیت تخمدان برای سنجش سلامت تخمک گذاری بانوان تحت درمان ناباروری خدمتی بود که تا پیش از این تحت پوشش نبود و اکنون بیمه شده است، بررسی وضعیت اسپرم برای سنجش سلامت باروری در مردان نیز که تا پیش از این بیمه نبود ، هم اکنون بیمه شده است. 

نیاستی تصریح کرد: همه‌ خدمات در درمان ناباروری تحت پوشش بیمه سلامت هستند و تا ۹۰ درصد پوشش در بخش‌های دولتی و ۹۰ درصد تعرفه عمومی غیر دولتی در سایر مراکز اعم از خصوصی، خیریه و عمومی غیردولتی تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفته و توسط بیمه سلامت پرداخت می‌شود.

وی گفت: در دستور العمل جدید هیچ محدودیتی در تعداد دفعات بهره مندی از این خدمات وجود ندارد درحالیکه در دستور العمل قبلی تا ۳ بار استفاده از هر خدمت در سال امکان پذیر بود اما اکنون حسب نیاز و معرفی پزشک مربوطه، زوج‌های نابارور می‌توانند از خدمات درمان نازایی و ناباروری با پوشش بیمه‌ای استفاده کنند.

مدیرکل بیمه سلامت استان همدان افزود: آزمایش‌های غربالگری نیز در صورتی که با تشخیص و تجویز پزشک باشد و زوجین در سامانه‌های بیمه سلامت به عنوان زوج نابارور معرفی و ثبت شوند با پوشش بیمه سلامت ارائه می‌شود.

نیاستی اظهار داشت: این پوشش بیمه‌ای ۹۰ درصدی برای هزینه‌های خدمات تخصصی کمک باروری شامل خدمات میکرواینجکشن، لقاح داخل رحمی، انتقال جنین فریز شده و  IVF  با تعرفه دولتی است. 56 کد خدمت آزمایشگاهی، ۶۳ قلم داروی تخصصی، ۲۰ خدمت جراحی و ۴ خدمت فوق تخصصی ناباروری تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه پارسال دو هزار و ۸۰۷ بیمار در استان همدان از  خدمات درمان ناباروری و خدمات تخصصی باروری با پوشش بیمه سلامت بهره مند شدند، تصریح کرد: ۱۵ میلیارد و ۵۲۸ میلیون تومان برای هزینه درمان این بیماران از سوی اداره کل بیمه سلامت استان همدان پراخت شده است.

نیاستی گفت: در  سال ۱۴۰۱ نیز  بالغ بر  یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان  بابت هزینه‌های درمان نازایی و ناباروری ۷۱۲  زوج نابارور، توسط بیمه سلامت استان همدان پرداخت شده است.

وی تصریح کرد: در نتیجه اقدامات انجام شده توسط این اداره کل و اجرای تبلیغات وسیع و گسترده و اطلاع رسانی‌های انجام شده،  میزان مراجعه  بیماران  برای  درمان نازایی و ناباروری در استان همدان در سال ۱۴۰۲  نسبت به سال‌های قبل افزایش قابل توجهی داشته است.

انتهای پیام/ف

درباره‌ی خبرنگار3

همچنین ببینید

آزادی۷۶ نفر از زندانیان جرایم غیرعمد همدان با کمک خیرین

غرب ایران - مدیرعامل ستاد دیه همدان گفت: ۷۶ نفر از زندانیان جرایم غیرعمد این استان فصل بهار امسال با کمک خیرین و پرداخت مبالغ بدهی، آزاد و به آغوش خانواده بازگشتند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *