۱۳۷۰ فقره جهیزیه به مددجویان کمیته امداد همدان اهدا شد

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی (ره) همدان گفت: یک هزار و ۳۷۰ فقره جهیزیه سال گذشته به ارزش ۴۷ میلیارد و ۷۱۶ میلیون ریال به مددجویان زیر پوشش این نهاد در استان اهدا شده است.

به گزارش غرب ایران ؛  علی بحیرایی، معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی (ره) همدان افزود: این اقدام در راستای کمک به ازدواج نیازمندان به ویژه جوانان زیر پوشش و تحکیم بنیان خانواده انجام شده است.

وی با بیان اینکه پرداخت کمک هزینه تامین جهیزیه و ازدواج به نیازمندان جامعه در راستای رفع مشکلات مالی فرزندان مددجوی در شرف ازدواج است، اظهار داشت: این کمک هزینه‌ها در قالب تامین جهیزیه مددجویی دختران زیر پوشش، هدیه ازدواج پسران مددجو و همچنین کمک به ازدواج مجدد بانوان تحت حمایت این نهاد انجام می‌شود.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان همدان با اشاره به اینکه تامین مخارج ازدواج و جهیزیه یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های نیازمندان در شرف ازدواج محسوب می‌شود، بیان کرد: کمیته امداد با حمایت و کمک خیران می‌تواند خدمات بهتری به این قشر از جامعه ارایه دهد و زمینه تشکیل زندگی مشترک این مددجویان را فراهم کند.

بحیرایی با اشاره به اینکه در سال گذشته ۱۱۹ هدیه ازدواج به پسران جوان اهدا شد، اضافه کرد: این تعداد هدیه به ارزش یک میلیارد و ۷۸۵ هزار ریال تهیه و به جوانان زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) واگذار شد.

وی ادامه داد: در حال حاضر ۱۳۴ نوعروس و نوداماد در استان، در نوبت دریافت کمک هزینه ازدواج قرار دارند.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی (ره) استان همدان گفت: پیش بینی می‌شود در سال جاری بیش از یک هزار و ۵۰۰ فقره جهیزیه تامین و در اختیار نوعروسان قرار گیرد.

وی افزود: هزینه جهیزیه‌های پرداخت شده از طریق اعتبارات دولتی، طرح کوثر، متمم صدقات و درآمد از طرح‌های مبتنی بر نیاز تامین می‌شود.

بحیرایی تاکید کرد: امسال ۶۰ میلیون ریال به ازای هر جهیزیه و ۳۰ میلیون ریال برای هدیه زوج به افراد زیرپوشش پرداخت می‌شود که در مناطق محروم این مقدار ۲۰ درصد بیشتر است.

انتهای پیام/ خ

درباره‌ی خبرنگار2

همچنین ببینید

دیدار کارگران با رهبر انقلاب

غرب ایران - رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار هزاران نفر از کارگران، با بیان نقش کلیدی جامعه کارگری در جهش تولید و بهبود وضع اقتصادی کشور، به تبیین وظایف مسئولان برای حل مشکلات قشرِ قانع و نجیب کارگر پرداختند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *