عبور صادرات کالا از گمرکات کرمانشاه از مرز ۳ میلیارد دلار

به گزارش پایگاه خبری غرب ایران، علی اصغر عباس‌زاده ، اظهار داشت: در ۱۱ ماهه امسال سه میلیارد و ۳۲ میلیون و ۳۰۰ هزار دلار کالا به وزن ۶ میلیون و ۵۹۰ هزار تن از گمرکات استان کرمانشاه به خارج از کشور صادر شد است.

ناظر گمرکات استان کرمانشاه افزود: این میزان صادرات کالا در یازده ماهه سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال ۱۴۰۱ از لحاظ ارزش 23 درصد و از حیث وزن رشدی پنج درصدی داشته است.

وی عمده کالاهای صادراتی از طریق گمرکات استان را میلگرد و آهن‌آلات،کاشی و سرامیک، میوه و تره بار، سنگ‌های ساختمانی، لبنیات، انواع محصولات پلاستیکی، ظروف یکبار مصرف و غیره عنوان کرد.

رشد وزنی و ارزشی واردات کالا از گمرکات استان کرمانشاه 

ناظر گمرکات استان و مدیر کل گمرک کرمانشاه اشاره‌ای نیز به آمار یازده ماهه واردات گمرکات استان داشت و بیان کرد: در ۱۱ ماهه سپری شده از سال ۱۴۰۲ در مجموع ۷۰ میلیون و ۷۰۵ هزارو ۱۸ دلار کالا به وزن 8 هزارو ۸۴۶ تن از طریق گمرکات کرمانشاه، پرویزخان و خسروی وارد کشور شده است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از نظر ارزش ۲۹ درصد و از حیث وزن ۱۳ درصد افزایش داشته است.

عباس‌زاده عمده کالاهای وارداتی از طریق گمرکات استان کرمانشاه را پرایمری ریفرمر، دستگاه تولید لبنیات و دیزل ژنراتور، سایبان باغبانی، کاتالیست تری اتیل آلومینیوم، کو پلی اتیل ونیل ستات، الیاف فیبر نوری، قطعات کوره القایی و غیره عنوان کرد.

انتهای پیام/م م

درباره‌ی خبرنگار1

همچنین ببینید

یک کشف دیواره تاریخی در همدان حین عملیات پیاده‌راهسازی

غرب ایران - مدیرکل میراث فرهنگی همدان گفت: دیواره تاریخی کشف شده در میدان باباطاهر در صورت تایید کارشناسان باستان‌شناسی همدان به جاذبه گردشگری جدید همدان تبدیل می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *