هزار کیلومتر در دولت سیزدهم به طول شبکه برق همدان افزوده شد

به گزارش پایگاه خبری غرب ایران، علی سهرابی بیدار افزود: مامویت اصلی دولت توزیع برق مطمئن و پایدار برای مردم و برنامه‌های توسعه‌ای ما بر پایه چهار محور راهبردی در راستای استانداردهای جهانی توزیع نیروی برق تدوین شده است.

وی اظهار کرد: نخستین محور برنامه‌های این شرکت هوشمندسازی است که شامل مردم، شرکت و شبکه هوشمند می شود.

سهرابی‌بیدار با اشاره به اینکه مدیریت شبکه به اندازه‌ای رسیده که قطعی برق برای مردم معنایی ندارد، بیان کرد: در بخش شبکه هوشمند ۹۰ تیم عملیاتی به همراه تبلت در شبکه هوشمند توزیع نیروی برق همدان فعال هستند.

وی یادآور شد: با تکمیل و نصب کنتورهای هوشمند، هم اکنون مصرف ۱۰۰ درصد مشترکان سنگین ، از طریق لوازم اندازه گیری هوشمند پایش می‌شوند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان گفت: در حال حاضر نزدیک به ۱۰۰ درصد کنتورهای برق کشاورزی قابل کنترل است و از راه دور می توانیم مصرف برق آن را کنترل کنیم.

وی بیان کرد: مرکز اسکادا (مدیریت هوشمند شبکه برق) شرکت توزیع نیروی برق استان همدان در سال ۱۴۰۱ با ۲۵ کلید کنترل پذیر بهره برداری شد و همه شبکه ۲۰ کیلو ولت استان همدان از طریق آن مدیریت می‌شود.

سهرابی بیدار با اشاره به اینکه در این مرکز همه عملیات قطع و وصل شبکه برق قابل مشاهده است، گفت: تعداد نقاط کنترل پذیر این مرکز به ۳۴۹ نقطه افزایش یافته است و تاپایان سال جاری به ۴۳۸ نقطه می رسد.

وی تاکید کرد: توسعه و رشد صنعت برق استان همدان در طول ۲ سال گذشته چشمگیر بوده است و هم اینک پست‌های زمینی شهر همدان به آخرین فناوری پست‌های برق موجود در دنیا مجهز است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان گفت: تعیین محل خطا با استفاده از هوش مصنوعی تازه‌ترین دستاورد شرکت توزیع نیروی برق استان همدان است و در مرحله اجرایی کردن قرار دارد.

وی افزود: هم اکنون در طرح هما (هوشمندسازی مراکز اتفاقات ۱۲۱) ۹۰ گروه برای برطرف کردن اشکالات احتمالی شبکه برق استان فعال هستند.

هزار کیلومتر در دولت سیزدهم به طول شبکه برق همدان افزوده شد

سهرابی بیدار اظهار کرد: گستره شبکه برق استان همدان ۲۰ هزار کیلومتر است و این خطوط باید برای تامین برق پایدار، سالانه دست‌کم ۲ بار بازدید و اشکالات آن برطرف شود.

وی با بیان اینکه با انجام مانور بدون خاموشی، قابلیت اطمینان شبکه برای تامین برق پایدار افزایش یافته است، ادامه داد: با توجه به اقلیم همدان و تغییرات آب و هوایی متناوب، تجهیزات برق استان نیاز به نگهداری و رفع ایراد دائم است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان گفت پروژه معماری سازمانی شرکت توزیع نیروی برق استان به خوبی پیش رفته است و متناسب با آن در طول یک سال و نیم گذشته، در ۲۳۷ روستا، پایه‌های خطوط انتقال برق جابه جا و بازآرایی شده است.

وی با بیان اینکه تعمیرات پیشگیرانه خط گرم شبکه برق استان در داخل و خارج از شهرها در حال انجام است، ادامه داد: براساس برنامه‌ریزی صورت گرفته تلاش داریم همه روستاهای استان در حوزه برق چیزی از شهرها کمبود نداشته باشد.

سهرابی بیدار با اشاره به اینکه در این مدت ۳۶ پست فوق توزیع برای تامین برق مشترکان استان همدان نصب شده است، افزود: با تعویض ۸۲۶ پایه، شبکه برق ۲۰ کیلوولت خیابانی به طول یک هزار و ۷۵۲ کیلومتر مقاوم سازی شده است.

وی با اشاره به اینکه شبکه توزیع نیروی برق همدان ۱۱۲ نقطه کنترل پذیر دارد، افزود: سال گذشته و در روزهای بحرانی آبرسانی به همدان، ۲۳ کیلومتر شبکه توزیع نیروی برق برای تامین انرژی مورد نیاز خط آبرسانی از تالوار به همدان تعمیر اساسی شد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان گفت: از ابتدای سال ۱۴۰۱ تا کنون نزدیک به ۷۵۰ کیلومتر از شبکه سیمی برق استان همدان به کابل خودنگهدار تبدیل شده است.

وی با بیان اینکه ۱۹ مانور رزمایشی و عملیاتی در راستای مدیریت بحران و افزایش توان عملیاتی در استان اجرا شده است، اظهار کرد: در حوزه افزایش و ارتقاء بهره وری ۳۷ هزار نفر ساعت دوره آموزشی برای کارکنان شرکت برق برگزار شده است.

سهرابی‌بیدار با تاکید بر اینکه ۱۰۵ شرکت پیمانکاری در حوزه برق با ما کار می‌کنند، اظهار کرد: در حوزه حقوقی بیش از ۶ هزار و ۶۰۰ پرونده پیگیری و موجب گرفتن خسارات و بازگشت اموال شرکت توزیع نیروی برق شده است.

وی با اشاره به اینکه تلفات شبکه برق استان ۹.۴۹ درصد است که این میزان روند کاهش دارد، گفت: ۵۲ درصد مشترکان برق خانگی استان به ارزش ۱۴ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۱ و ۵۳ درصد مشترکان به ارزش ۳۵ میلیارد تومان در سال جاری مشمول دریافت پاداش خوش مصرفی شده‌اند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان گفت: چهارمین راهبرد شرکت توزیع نیروی برق استان ارتباط ۲ سویه و مستمر با مشترکان است.

مدیرعامل شرکت توزیع برق همدان با بیان اینکه ضریب نفوذ اپلیکیشن برق من در بین مشترکان ۲۳ درصد است، ادامه داد: ۷۰ درصد خدمات شرکت توزیع نیروی برق استان به صورت غیر حضوری ارائه و ۹۹ درصد قبوض برق به صورت الکترونیکی پرداخت می‌شود.

سهرابی بیدار اظهار کرد: سریع‌ترین شکل ارتباط مشترکان با ما، اپلیکیشن برق من است و افرادی که این برنامه را نصب کنند ارتباط قویتری با ما خواهند داشت و دومین بستر ارتباط با مشترکان سامانه ۱۲۱ و ارتباط با مشتریان با ۲۷۰ خط مستقیم امکان پذیر است.

وی خاطرنشان کرد: هفت هزار و ۴۰۰ چراغ شهری کم مصرف با نور سفید برای بهره وری بیشتر در سطح معابر استان نصب شده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان گفت: انرژی توزیع نشده در شبکه برق از ۱.۳۳ دقیقه به ۰.۹۹ دقیقه در روز کاهش یافته است.

وی با اشاره به اینکه از ابتدای سال ۱۴۰۱ تا کنون بیش از ۱۲۵ کیلومتر شبکه شهری در سطح استان احداث شده است، بیان کرد: تعداد مشترکان برق استان همدان در ابتدای انقلاب اسلامی ۸۳ هزار و ۳۳۶ مشترک بود که هم اینک به ۸۲۸ هزار و ۵۳۰ مشترک افزایش یافته است که افزایش ۱۰ برابری را نشان می‌دهد.

سهرابی بیدار افزود: این تعداد مشترک در ابتدای سال ۱۴۰۱ نزدیک به ۷۸۱ هزار و ۶۵۹ مشترک بود که حدود ۴۷ هزار مشترک در طول این مدت به آن افزوده شده است.

وی اظهار کرد: طول شبکه برق استان در ابتدای انقلاب اسلامی ۲ هزار و ۸۱۷ کیلومتر بود و حالا به ۱۹ هزار و ۶۴۰ کیلومتر افزایش یافته است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان گفت: درر راستای ارتقای وضعیت شبکه تاکنون ۷۵۰ کیلومتر از شبکه سیمی برق فشار ضعیف شهری استان به کابل خودنگهدار تبدیل شده است.

وی با بیان اینکه وضعیت برق رسانی پیش و پس از انقلاب اسلامی قابل مقایسه نیست، تصریح کرد: تعداد پست‌های برق استان همدان قبل از پیروزی انقلاب اسلامی یک هزارو ۱۰ عدد بود که حالا به ۱۸ هزار و ۸۷۲ پست افزایش یافته است.

سهرابی بیدار با اشاره به اینکه در دولت سیزدهم شتاب خوبی در زمینه توزیع نیروی برق داشته ایم، ادامه داد: در ابتدای دولت سیزدهم استان همدان ۱۴ هزار و ۵۰۱ پست توزیع نیروی برق داشت که در این مدت یک هزار و ۳۲۱ پست به آن اضافه شده است.

وی با اشاره به اینکه ۱۰۰ درصد جمعیت شهری و روستایی استان از نیروی برق بهره مند هستند، گفت: تعداد فیدر ۲۰ کیلو ولت برق نیز از ۵۰ دستگاه در ابتدای انقلاب به ۳۰۱ دستگاه افزایش یافته که ۱۶ دستگاه آن در دولت سیزدهم احداث شده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان گفت: در ابتدای انقلاب اسلامی تنها ۹۴ روستای استان به شبکه برق سراسری متصل بود که حالا به برکت نظام جمهوری اسلامی، همه یک هزار و ۷۳ روستای استان برق‌رسانی شده است واگر جایی هم نیاز داشته باشد آماده انتقال برق به آن مکان هستیم.

انتهای پیام/م م

درباره‌ی خبرنگار1

همچنین ببینید

دیدار کارگران با رهبر انقلاب

غرب ایران - رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار هزاران نفر از کارگران، با بیان نقش کلیدی جامعه کارگری در جهش تولید و بهبود وضع اقتصادی کشور، به تبیین وظایف مسئولان برای حل مشکلات قشرِ قانع و نجیب کارگر پرداختند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *