ق

روابط اقتصادی، تجاری و گردشگری بین همدان و رومانی ‌گسترش می‌یابد

غرب ایران – استاندار همدان از آمادگی کامل همدان برای تقویت روابط اقتصادی، فرهنگی و گردشگری با کشور رومانی خبر داد و گفت: میزبانی ‌استان از سفیر رومانی در راستای تقویت تبادلات و تعاملات بیشتر است.

به گزارش پایگاه خبری غرب ایران ؛ علیرضا قاسمی‌فرزاد د با اشاره به حضور سفیر رومانی در استان همدان اظهار‌داشت: ظرفیت‌های زیادی برای افزایش مبادلات بین همدان و رومانی فراهم است و این سفر نیز برای بالفعل شدن ظرفیت‌های موجود در نظر‌گرفته شد‌.

وی میزبانی استان از سفیر رومانی را فرصتی مغتنم برای توسعه روابط اقتصادی و فرهنگی دانست و عنوان کرد: با تعریف و برنامه‌ریزی دقیق و هدفمند اقتصادی، گردشگری و فرهنگی می‌توانیم زمینه همکاری را بیش از پیش افزایش دهیم و از برخی زیرساخت‌های فراهم شده در گذشته به طور شایسته‌تری استفاده کنیم.

مقام عالی دولت در استان همدان تاکید کرد: این دیدارها می‌تواند بر تعمیق روابط میان دو کشور موثر باشد و بسترهای همکاری دوجانبه را بیش از پیش فراهم کند.

قاسمی‌فرزاد با اشاره به اینکه همدان یکی از قطب‌های کشاورزی، صنعتی و گردشگری مهم ایران است و می‌تواند نیازهای اقتصادی رومانی را تامین کند بر گسترش روابط اقتصادی و تجاری بین تجار و هنرمندان و صنعتگران همدان و رومانی تاکید کرد و افزود:‌ سعی داریم در این سفر کوتاه تمام ظرفیت‌های عظیم و متعدد استان به سفیر رومانی معرفی شود.

وی با اشاره به اینکه این سفر زمینه ساز تعاملات دو جانبه و سفر‌های هیئت‌ تجاری همدان به رومانی و بالعکس خواهد بود، گفت: تمایل داریم ارتباطات و تعاملات همدان با رومانی را بیش از پیش عمق ببخشیم و برای این تعامل و همکاری اعلام آمادگی کامل می‌کنم.

استاندار همدان با اشاره به سفر اخیر هیئت تجاری ازبکستان به همدان نیز عنوان کرد: همانطور که شاهد بودیم حضور هیئت تجاری ازبکستان که بیشتر با رویکرد گردشگری انجام شد زمینه‌ تعاملات و فعالیت‌های دوجانبه استان را با ازبکستان تقویت کرد و با استناد به این تجربه مثبت همدان آمادگی خود را برای تقویت و توسعه روابط تجاری و اقتصادی، گردشگری و آموزشی، فرهنگی و… با کشورهای مختلف مورد تایید دولت و نظام اعلام می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: بالغ بر ۱۹۰۰ اثر تاریخی و میراثی در استان همدان وجود دارد و این شهر در حوزه صنایع دستی نیز با داشتن دو شهر جهانی سفال لالجین و مبل و منبت ملایر ممتاز و صاحب سبک و اثر در جهان است که باعث شده برای توسعه فعالیت‌های گردشگری با کشورهای مختلف مستعد همکاری‌های دو جانبه باشد.

قاسمی‌فرزاد در پایان بر استحکام روابط میان همدان و رومانی تأکید و عنوان کرد: زمینه‌هایی که می‌تواند منجر به تعامل بیشتر میان همدان و رومانی شود را به صورت مکتوب و به صورت تفاهم‌نامه دو جانبه در دستور کار قرار خواهیم داد.

انتهای پیام/ن

درباره‌ی خبرنگار2

همچنین ببینید

دیدار کارگران با رهبر انقلاب

غرب ایران - رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار هزاران نفر از کارگران، با بیان نقش کلیدی جامعه کارگری در جهش تولید و بهبود وضع اقتصادی کشور، به تبیین وظایف مسئولان برای حل مشکلات قشرِ قانع و نجیب کارگر پرداختند