تشکیل ۳۰ هزار پرونده تعزیراتی در همدان

غرب ایران – مدیرکل تعزیرات حکومتی استان همدان از تشکیل بیش از ۳۰ هزار پرونده تعزیراتی از ابتدای سال خبر داد و گفت: یک هزار و ۶۲ پرونده در بخش قاچاق کالا و ارز در تعزیرات همدان رسیدگی شد.

به گزارش پایگاه خبری غرب ایران،مرضیه یونسی اظهار داشت: بیش از ۳۰ هزار پرونده تعزیراتی از ابتدای سال تا پایان دی ماه در تعزیرات همدان تشکیل شده که بیشتر پرونده ها مختومه شده و تنها ۲۵۳ مورد پرونده در بخش های محتلف باقی مانده است.

یونسی اعلام کرد: در مدت ۱۰ ماهه امسال پرونده‌های وارده در بخش کالا و خدمات ۱۰ هزار و ۴۸۱ مورد ثبت شده که تنها رسیدگی به ۱۹۱ مورد باقی مانده و برای این میزان پرونده مختومه شده که بیش از ۲۱۶۱ میلیارد ریال محکومیت در این بخش صادر شده است.

وی عنوان کرد: در بخش قاچاق کالا وارز نیز یک هزار و ۷۶ پرونده از ابتدای سال تا پایان دی ماه تشکیل شده و به یک هزار و ۶۲ پرونده رسیدگی شده که رای محکومیت با بیش از ۱۲۵۳ میلیارد ریال جریمه نقدی گرفته‌اند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان همدان همچنین با اشاره به تشکیل ۶۵۶ مورد پرونده در حوزه بهداشت، دارو و درمان و مختومه شدن ۶۴۸ مورد از این پرونده‌ها گفت: در این حوزه بیش از ۱۹ میلیارد و ۵۳۰ میلیون ریال محکومیت مالی صادر شده است.

وی با بیان اینکه ۹ هزار و ۵۶ مورد بازرسی توسط واحدهای گشت سیار در همدان انجام گرفته است افزود: در این بازرسی‌ها تعداد دو هزار و ۷۴۳ واحد دارای تخلف شناسایی شدند که برای دو هزار و ۳۰۶ مورد پرونده تشکیل شد و ۶ هزار و ۳۱۳ واحد بدون تخلف بوده اند که نتیجه آن رای محکومیت مالی به میزان ۴۵۶ میلیارد و ۷۹۹ میلیون ریال بوده است.

یونسی با اشاره به اینکه برخی صنوف در ساعات تعطیلی ادارات و دستگاه‌های نظارتی تخلفات بیشتری را به ویژه در شب مرتکب می‌شوند که سبب ایجاد نارضایتی عمومی شده است، افزود: طرح‌های نظارتی شبانه تعزیرات از ساعت ۱۹ تا ۲۴ انجام و قاطعانه با متخلفین برخورد می شود. این طرح به منظور ایجاد رضایت عمومی در سراسر استان انجام و از ظرفیت تمام دستگاه‌های نظارتی استفاده می‌شود.

وی همچنین بهترین نظارت بر بازار را نظارت مردمی عنوان کرد و گفت: شهروندان می‌توانند گزارشات و شکایات خود را به سامانه‌های ۱۲۴ سازمان صمت و ۱۳۵ تعزیرات گزارش کنند تا موارد توسط اکیپ‌های بازرسی بررسی و در صورت احراز تخلف، متخلفین اعمال قانون شوند.

انتهای پیام/ ن

درباره‌ی خبرنگار2

همچنین ببینید

دیدار کارگران با رهبر انقلاب

غرب ایران - رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار هزاران نفر از کارگران، با بیان نقش کلیدی جامعه کارگری در جهش تولید و بهبود وضع اقتصادی کشور، به تبیین وظایف مسئولان برای حل مشکلات قشرِ قانع و نجیب کارگر پرداختند