افتتاح ۱۲ طرح صنعتی و تولیدی ملایر در دهه فجر

به گزارش پایگاه خبری غرب ایران، حمید فارسی گفت: ۴۰ درصد صادرات استان همدان مربوط به مصولات کشمش و فروسیلیس شهرستان ملایر بوده و طی دو سال اخیر زیرساخت‌های صنعتی ملایر ۶۰۰ درصد افزایش یافته است.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت ملایر با بیان اینکه در حال حاضر ۲۱۹ واحد صنعتی در شهرستان ملایر با سرمایه‌گذاری حدود ۴۰۰۰ میلیارد تومان و اشتغالزایی برای ۶۱۵۰ نفر فعال هستند، گفت: ۲۵ طرح صنعتی و تولیدی در دولت سیزدهم به بهره‌برداری رسیده است.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه سرمایه‌گذاری این ۲۵ طرح حدود ۳۱۲۰ میلیارد تومان بوده است، گفت این طرح‌ها برای ۱۰۴۸ نفر اشتغال زایی ایجاد کرده است.

فارسی با بیان اینکه تاریخچه صنعتی شدن ملایر ۵۰ سال است، گفت: ۲۱ درصد اشتغالزایی در حوزه صنعت ملایر طی دولت سیزدهم رقم خورده است.

او با اشاره به اینکه ۱۳ طرح شاخص در دست اجرا داریم، گفت: سرمایه‌گذاری این طرح‌ها ۱۵ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان است که با بهره‌برداری آن‌ها برای ۳۶۱۰ نفر اشتغال زایی می‌شود که تحول عظیمی در حوزه صنعت و معدن ملایر به شمار می‌رود.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت ملایر گفت: تولید شمش منیزیم غرب پارس، سه طرح فروسیلیس، تولید پوشک بافتسان، تولید شیشه خودرو، سه طرح ورق کارتون سازی، طرح توسعه معادن سرمک و تولید سیگار از زعفران جزو طرح‌های شاخص شهرستان به شمار می‌رود.

فارسی با بیان اینکه طی دو سال اخیر ۱۰ واحد صنعتی غیر فعال به چرخه تولید بازگشته‌اند، گفت: این واحد‌ها برای ۲۴۰ نفر اشتغالزایی داشته‌اند.

رئیس مخابرات ملایر از افزایش پوشش و کیفیت اینترنت و ارتقاء ۱۶ سایت موبایل به نسل‌های بالاتر در سطح شهرستان خبر داد و گفت: در حوزه سایت تلفن همراه رتبه نخست استان را داریم و در غرب کشور دارای جایگاه مطلوبی هستیم.

وحید غلامی با اشاره به اینکه ۱۰ کیلومتر بهینه کردن کابل‌های هوایی تلفن و مخابرات در روستا‌ها اجرا و ۱۰۰ اصل تیله فلزی مخابرات در روستا‌ها جابه‌جا شده است، گفت: افزایش ۵۰ درصدی پهنای دیتای شهرستان صورت پذیرفته است.

او به اجرای بیش از ۱۵ کیلومتر فیبر نوری اشاره کرد و گفت: با این اقدام سرعت اینترنت ۸۰ برابر می‌شود، همچنین ین مراکز بخشداری‌ها به فیبر نوری متصل شده‌اند و ۳۰ کیلومتر فیبر نوری نیز در جنوب اجرا کردیم.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ملایر نیز با اشاره به وجود ۹۱۰ کیلومتر انواع راه در سطح شهرستان ملایر، گفت: دو میلیون تن بار در طول سال از طریق محور‌های مواصلاتی ملایر در سطح کشور جابه‌جا می‌شود.

هاشم اسکندریان با اشاره به روند کاهشی تصادفات جاده‌ای در ملایر گفت: امسال ۴۰ کیلومتر روکش آسفالت را در هشت محور مواصلاتی انجام دادیم همچنین ۱۵ کیلومتر بهسازی و آسفالت راه روستایی با موفقیت انجام شده است.

او گفت: در حوزه ایمنی راه‌ها، اصلاح نقاط حادثه خیز را در دستور کار قرار دادیم، در این راستا ۲۱ نقطه حادثه خیز در سطح شهرستان ملایر اصلاح شد، همچنین در سال گذشته در بحث برف روبی عملکرد خوبی داشتیم.

انتهای پیام/م م

درباره‌ی خبرنگار1

همچنین ببینید

دیدار کارگران با رهبر انقلاب

غرب ایران - رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار هزاران نفر از کارگران، با بیان نقش کلیدی جامعه کارگری در جهش تولید و بهبود وضع اقتصادی کشور، به تبیین وظایف مسئولان برای حل مشکلات قشرِ قانع و نجیب کارگر پرداختند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *