همدان رتبه نخست کشور در شناسایی پیش دیابت

به گزارش پایگاه خبری غرب ایران، محمد مهدی مجذوبی گفت: بعد از این دو سال از نظر وزارت بهداشت هم در زمره دانشگاه‌های پیشرو در حوزه توسعه متوازن قرار گرفته‌ایم، چرا که هیچ حوزه‌ای در دانشگاه نبوده که مغفول واقع شده باشد.

او گفت: در توسعه فضای فیزیکی و آموزشی از محل تهاتر، احداث ساختمان جدید دانشکده بهداشت با ۸ هزار متر مربع آغاز شده است همچنین تصویب تأسیس چهار پژوهشکده و راه‌اندازی پارک علم و فناوری سلامت از دیگر اقدامات شاخص توسعه‌ای در دانشگاه است که در دو سال گذشته رقم خورد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان با اشاره به اینکه در رتبه کیفی در زمره چهار دانشگاه برتر حوزه تحقیقات هستیم، گفت: مرکز تحقیقات دانشجویی دانشگاه رتبه دوم و کمیته اخلاق دانشگاه رتبه نخست کشور را در بین دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور به دست آورده‌ایم و توسعه رشته مقاطع در حوزه آموزش در دستور کار قرار گرفته است.

مجذوبی به ساخت خوابگاه‌های دانشجویی اشاره کرد و گفت: همزمان با بازسازی خوابگاه شهید همدانی، پیشروی احداث خوابگاه ریحانه۲ سرعت گرفت و بازسازی جزیی و کلی سلف سرویس انجام شد و به این ترتیب ۸۰۰ تخت خوابگاهی از ۲ هزار و ۸۰۰ تختی که در دولت سیزدهم بهره‌برداری شد به دانشگاه علوم پزشکی همدان اختصاص یافت.

او از اجرای طرح پزشک خانواده در کبودراهنگ اشاره کرد و گفت: بعد از کبودراهنگ با همان ظرفیت موجود، در کل استان آغاز می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان از افتتاح موزه تاریخ پزشکی در ماه‌های آینده خبر داد و افزود: این موزه از سال ۱۳۱۰ وسایل و تجهیزات قدیمی حوزه پزشکی را در خود جای داده است و از دیگر اقدامات ماندگار حوزه سلامت خواهد بود.

مجذوبی گفت: غربالگری در پویش ملی سلامت تا ۳۰ دی ماه ادامه دارد.

انتهای پیام/خ

درباره‌ی خبرنگار2

همچنین ببینید

دیدار تیم ملی والیبال دانش‌آموزی ایران با رهبر انقلاب

غرب ایران - تیم ملی والیبال دانش‌آموزی ایران که به تازگی قهرمان رقابت‌های ‌والیبال دانش‌آموزان جهان در صربستان شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *