خدمات کاشت حلزون شنوایی تحت پوشش بیمه سلامت

غرب ایران – خدمات کاشت حلزون شنوایی تحت پوشش صندوق حمایت از بیماران سخت درمان سازمان بیمه سلامت قرار گرفت. 

به گزارش پایگاه خبری غرب ایران ؛ فریبرز نیاستی ، مدیرکل بیمه سلامت استان همدان گفت: در گام اول قبل از کاشت ابتدا بیمار در سامانه سازمان بیمه سلامت نشان کم شنوایی شدید یا عمیق را دریافت می‌نماید و همه خدمات قبل از عمل شامل توانبخشی، گفتار درمانی، ویزیت را بصورت رایگان دریافت می‌کند.

او گفت: بیماری که کم شنوایی شدید یا عمیق دارد و بررسی رای کمیسیون شنوایی دانشگاه به درمان کمک شنیداری دربازه زمانی معین پاسخ نداده و یا با رعایت سایر ضوابط به صورت اورژانسی نیازمند درمان پیشرفته کاشت حلزون می‌باشد نشان جراحی کاشت حلزون را دریافت و این خدمت را با پوشش ۱۰۰% تعرفه دولتی از محل صندوق صعب العلاج دریافت می‌نماید.

مدیرکل بیمه سلامت استان همدان گفت: این خدمت تنها در بیمارستان‌های دولتی دانشگاهی قابل پرداخت می‌باشد. 

نیاستی گفت: پس از ۱۰ سال از کاشت حلزون در صورتی که پروتز بیمار نیاز به تعویض داشته باشد طی فرایندی این پروتز را دریافت می‌نماید و صندوق سخت درمان  بیمه سلامت تا سقف ۱۵ میلیون تومان در این خصوص تقبل می‌نماید. 

او گفت: همه هزینه‌های مربوط به نگهداری، پشتیبانی و تنظیمات این پروتز نیز از محل صندوق قابل پرداخت می‌باشد که بابت آن تا سقف ۱۰ میلیون تومان در سال با ارائه فاکتور معتبر قابل پرداخت است.

مدیرکل بیمه سلامت استان همدان گفت: همه بیمه شدگان مشمول صندوق سخت درمان سازمان بیمه سلامت که بر اساس رای کمیسیون شنوایی دانشگاه علوم پزشکی با رعایت سایر ضوابط و شروط سنی، کاندید کاشت حلزون هستند، می‌توانند از خدمات بهره‌مند گردند.

انتهای پیام/ف

درباره‌ی خبرنگار3

همچنین ببینید

دیدار کارگران با رهبر انقلاب

غرب ایران - رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار هزاران نفر از کارگران، با بیان نقش کلیدی جامعه کارگری در جهش تولید و بهبود وضع اقتصادی کشور، به تبیین وظایف مسئولان برای حل مشکلات قشرِ قانع و نجیب کارگر پرداختند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *