همدان، نقطه اتصال راه‌آهن شمال به جنوب می‌شود

به گزارش پایگاه خبری غرب ایران، حمیدرضا حاجی‌بابایی با بیان اینکه در ۲۷ سال نمایندگی یک پروژه را طراحی و پیگیری کردم که بخش از آن اجرا شده و بخشی دیگر از آن همچنان در حال تکمیل است اظهار کرد: ۲۷ سال راه‌آهن همدان را پیگیری کردم که امروز نقشه و طرح کلی آن آماده است و بخشی از آن اجرا شده و تکمیل آن را تا پایان دنبال می‌کنم.

وی تأکید کرد: در طول این مدت گاهی مسئولانی بودند که اعتقادی نداشتند این پروژه نیاز همدان است ولی امروز همه متفق‌القول بر این نیاز تأکید دارند تا جایی که راه آهن همدان به یک قانون تبدیل شده است.

نماینده مردم همدان و فامنین گفت: امروز راه‌آهن تهران- همدان- سنندج راه‌اندازی شده و به مرز باشماق خواهد رسید، از سوی دیگر راه آهن تهران- همدان – ملایر نیز در حال تکمیل است.

وی افزود: راه‌آهن تهران _ همدان _ ملایر از ملایر به مرز خسروی ختم می‌شود و به ایلام می‌رود و تا خرم‌آباد نیز تکمیل می‌شود تا به راه آهن جنوب متصل و به بندر امام خمینی(ره) ختم شود. 

حاجی‌بابایی یادآور شد: راه‌آهن زنجان به تبریز نیز به همدان متصل می‌شود و در نتیجه تمام استان‌های شمال و شمال غرب از طریق همدان به استان‌های جنوب متصل خواهند شد. 

وی با بیان اینکه این طرح‌ها پیش از ورود کشورهای شمالی کشور برای اتصال به راه‌آهن ایران بود افزود: امروز به این نتیجه رسیدند که اگر بخواهیم شمال را به جنوب وصل کنیم بهترین راه عبور از همدان است که صرفه اقتصادی بیشتر و فاصله کمتر خواهد داشت.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس تصریح کرد: با اجرای کامل این نقشه هیچ استانی در کشور به اندازه همدان به جز پایتخت راه‌آهن نخواهد داشت و این مسأله قطعا در توسعه همدان تأثیر فراوانی خواهد داشت و آینده آن را دگرگون می‌کند. 

پایان پیام/م م

درباره‌ی خبرنگار1

همچنین ببینید

دنیای امروز عصر دانش و گذار به سمت هوش مصنوعی و دنیای پیچیده دیجیتال است

غرب ایران - معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان با تأکید بر لزوم برگزاری ایده بازار در دانشگاه‌ها، گفت: امسال در استان همدان متعهد شده‌ایم برای ۷۵۰۰ فارغ‌التحصیل بیکار شغل ایجاد کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *