احداث شهرک های صنعتی جدید در استان همدان

به گزارش پایگاه خبری غرب ایران، مصطفی حقیقی در نشست توسعه متوازن “پیوند صنعت و فرهنگ” در کتابخانه مرکزی با بیان اینکه در شهرستان همدان طی دو سال دولت مردمی اقدامات خوبی در حوزه زیرساخت‌های صنعتی رخ داده است اظهار کرد:  یک شهرک جدیدالاحداث در حد و اندازه شهرک صنعتی بوعلی در ۲۰۰ هکتار پهنه صنعتی جدید در همدان پیش‌بینی شده که به زودی کلنگ‌زنی خواهد شد.

وی با بیان اینکه شهرک صنفی – صنعتی بوعلی ۲ در دولت مردمی سیزدهم مورد بهره‌برداری قرار گرفت ادامه داد: تا قبل از سال ۱۴۰۲ دومین شهرک صنفی- صنعتی کشور نیز در شهرستان همدان در پهنه‌ای بزرگتر از شهر بوعلی ۲ کلنگ‌زنی خواهد شد. 

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی همدان با بیان اینکه طی دو سالی که از عمر دولت گذشته اخبار امیدآفرینی و عملکرد قابل ارائه‌ وجود دارد خاطرنشان کرد: در منطقه ویژه اقتصادی جهان‌آباد احیای طرح راکد  پتروشیمی ابن سینا با ۲۰ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری وضعیت مناسبی از حیث زیرساخت رقم خورده است.

وی با بیان اینکه ۱۵۰ هکتار به جز عرصه اختصاص داده شده به پتروشیمی دیوارکشی و آماده واگذاری است افزود: همه این اتفاقات انجام شده است و تنها قول و وعده نیست.

حقیقی گفت: در شهرستان ملایر زیر ۳۰۰ هکتار پهنه اقتصادی وجود داشت که هم اکنون  به همین نسبت در پی اضافه کردن زمین صنعتی در این شهرستان هستیم، در شهرستان بهار نیز زمین برای یک پهنه صنعتی جدید آماده شده و کلنگ‌زنی انجام خواهد شد. 

وی با بیان اینکه در تمام شهرستان‌ها افزایش پهنه‌های صنعتی را شاهد هستیم اظهار کرد: تاکید می‌کنم همه این موارد اتفاق افتاده و سخن از وعده و وعید در آینده نیست.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی همدان افزود: سالی ۶۰ مگاوات در دولت مردمی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی برق تأمین شده در حالی که در سال‌های گذشته به طور میانگین ۶ مگاوات تولید شده و این یعنی ۱۰ برابر سنوات پیشین.

وی تأکید کرد: پیش از این میانگین طرح‌هایی که به واحد تولیدی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی تبدیل ‌شدند کمتر از ۵۰ طرح بوده اما در هر سال از عمر دولت سیزدهم بیش از ۲۵۰ واحد به بهره برداری رسیده یعنی در دو سال ۵۰۰ طرح تولیدی به مرحله بهره‌برداری رسید. 

حقیقی در پایان سرمایه‌گذاری در حوزه کتاب و کتابخوانی را منجر به توسعه دانست و گفت: عواید این مهم به همه به ویژه اهالی صنعت خواهد رسید.

 پایان پیام/م م

درباره‌ی خبرنگار1

همچنین ببینید

دیدار کارگران با رهبر انقلاب

غرب ایران - رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار هزاران نفر از کارگران، با بیان نقش کلیدی جامعه کارگری در جهش تولید و بهبود وضع اقتصادی کشور، به تبیین وظایف مسئولان برای حل مشکلات قشرِ قانع و نجیب کارگر پرداختند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *