اعزام بیش از ۴۰۰۰ زائر خانه خدا از فرودگاه همدان

به گزارش غرب ایران ؛ مدیرکل فرودگاه بین المللی همدان گفت: امسال ۴ هزار و ۷۶۵ زائر خانه خدا از فرودگاه همدان به حج تمتع مشرف می‌شوند.

سهراب کلوندی  با بیان اینکه امسال ۴ هزار و ۷۶۵ زائر خانه خدا از فرودگاه همدان به حج تمتع اعزام می‌شوند، اظهار داشت: حج تمتع امسال با اعزام زائرین دو استان همدان و کردستان در قالب ۳۴ کاروان از این فرودگاه به سرزمین وحی انجام می‌شود.

کلوندی افزود: اعزام رفت حجاج بیت الله الحرام از ۴ تا ۸ مرداد ماه سال جاری انجام می‌شود و شمار زائران اعزامی نیز نسبت به سال گذشته ۱۴ درصد افزایش دارد.

مدیرکل فرودگاه بین المللی همدان افزود: این ایستگاه پروازی از حیث تعداد چهارمین ایستگاه پروازی از نظر تعداد اعزام زائر در کشور است که امسال با استفاده از هواپیمای ایرباس ۶۰۰_۳۰۰ و یکی از هواپیماهای پهن پیکر به روز دنیا انجام می‌شود.

وی افزود: طی هماهنگی به عمل آمده با ستاد عملیات حج فرودگاه‌های کشور و سازمان حج و زیارت این زائرین با ۳۴ مورد پرواز به طور رفت و برگشت که از ۴ مرداد ماه شروع و آخرین پرواز برگشت ۱۳ شهریور ماه سال جاری است؛ جابجا می‌شوند.

کلوندی همچنین با یاداوری اینکه حمل مواد مخدر و شربت‌های ترامادول، حمل داروی خواب آور و استامینوفن کدئینجرم شناخته می‌شود و لیست داروهای ممنوع از طریق کاروان به حجاج ابلاغ خواهد شد، گفت: اگر در بازرسی از حجاج در کشور مواد مخدر کشف شود مطابق ماده ۱۷ مواد مخدر مدت یک تا پنج سال حبس و در مرحله دوم پنج تا ۱۵ سال ممنوع خروج می شوند.

انتهای پیام/ف

درباره‌ی خبرنگار3

همچنین ببینید

آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری از فردا

غرب ایران - راه آهن جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد: پیش فروش بلیت قطارهای مسافری بازه زمانی ۱۸ تا ۳۱ فروردین از روز پنجشنبه ۹ فروردین ماه آغاز می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *